{ }

 

 

آدرس و شماره تلفن وزارت امور خارجه

 

وزارت امور خارجه یکی از 18 وزارتخانهٔ دولت ایران است و در کنار شورای عالی امنیت ملی، وظیفه ی رسیدگی به امور بین‌المللی کشور را وظیفه دارد. در زمان حاضر محمدجواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می‌کند.

وزارت امور خارجه، ابتدایی ترین وزارتخانه تأسیس‌شده در ایران است، که در هنگام آقامحمدخان قاجار و به هدف برقراری روابط سیاسی با دیگر دولت‌ها، تأسیس شد. در آغاز آن را سازمان امور خارجی یا دفترخانه غُربا می‌نامیدند.

شخص اولی که جهت تصدی این وزارتخانه گماشته شد، رضاقلی‌خان منشی‌الممالک بود، که پیشتر زمام‌دار وزارت امور داخله بود و به مدت 12 سال سرپرست سازمان امور خارجی شد و پس از آن، نوبت به معتمدالدوله نشاط رسید. ابتدایی ترین نظامنامه این وزارتخانه، به دست مؤتمن الملک، تنظیم شد و در سال 1299هجری قمری، به تصویب شاه وقت رسید. دومین نظامنامه این وزارتخانه، به همت نصرالله مشیرالدوله تدوین شد و در سال 1318 هجری قمری، به امضای مظفرالدین‌شاه رسید.

 

اطلاعات وزارت امور خارجه شامل موارد زیر میشود:

 

تلفنخانه : 61151 

روابط عمومی : 66739191

دورنگار : 61154275 

کدپستی : 1136914811

تارنما:    www.mfa.ir 

پست الکترونيکي : info@mfa.gov.ir        

آدرس: جمهوری اسلامی ایران، تهران، میدان امام خمینی (ره) -خیابان امام خمینی (ره) - وزارت امور خارجه 

 

 

بیشتر : ثبت شرکت؛ راهنمایی شرایط و مراحل تاسیس شرکت با مدارک لازم (کلیک کنید)

بیشتر: ثبت برند ،مراحل،مدارک|آموزش گام به گام ثبت برند(کلیک کنید)

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با وکیل پایه یک و کارشناس تخصصی در مورد مسائل حقوقی با موسسه حقوقی بین المللی ثبت سفیر تماس بگیرید.

مسائل حقوقی،ثبت شرکت،ثبت برند ، ثبت لوگو ، ثبت طرح صنعتی ، رتبه بندی شرکت ، اخذ ایزو ، اخذ کارت بازرگانی و امور مهاجرتی خود را به ما بسپارید(با قیمت مناسب).


نظرات