{ }

 خرید و فروش شرکت ثبت شده و مراحل آن

 

خرید و فروش شرکت ثبت شده چگونه است

خرید شرکت ثبت شده کاری کاملا قانونی میباشد و یکی از مزایای آن این است که پروسه زمانبر ثبت را پشت سر گذاشته است.

مزایای شرکت ثبت شده:

علاوه بر مورد مذکور بالا اولین مزیت شرکت آماده، صرفه جویی در زمان است . شما نیازی به طی کردن مراحل ثبت شرکت و پیگیری های اداری ندارید. در ضمن سابقه شرکت تاثیر به سزایی در دریافت پروژه برای شما دارد. اگر شرکتی با رتبه بندی بالا بگیرید، با اعتماد به نفس بیشتری می توانید در مزایدات و مناقصات دولتی شرکت کنید.
همه دارایی های شرکت در اختیار شما خواهد بود. هیچ اقدام خاصی برای اخذ مجوز نیاز نیست انجام دهید.


در خرید شرکت ثبت شده باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قوانینی که برای هر نوع شرکت در نظر گرفته می شود متفاوت است و دانستن تفاوتهای انواع شرکت می تواند به تصمیم گیری بهتر شما کمک کند. رتبه بندی شرکت و گرید آنها در اعتبار شرکت ها بسیار موثر است. همچنین زمان تاسیس، مدت زمان فعالیت و کارکرد شرکت، داشتن کد اقتصادی، سابقه مالیاتی و بدهی های معوقه شرکت ها از جمله عوامل مهمی است که باید به آن توجه کرد.
آدرس شرکت هنگام تاسیس در اسناد شرکت وارد می شود. اگر بخواهید آدرس شرکت را تغییر دهید راه دشواری پیش رو ندارید کافیست یک صورتجلسه تغییرات آماده کرده به اداره بفرستید، اگر آدرس شما مشکلی نداشته باشد در روزنامه آگهی شده و به آدرس مورد نظر شما انتقال می باید.

خرید و فروش شرکت ثبت شده و توضیحات ان به طور کامل


رتبه بندی هایی که برای شرکتها در نظر گرفته می شود از جمله شرکت EPC، انفورماتیک، مشاوران، پیمانکاری و انبوه سازان. این رده بندی ها نیز رتبه های مختلفی اعمم از 1و2و3 دارند که هرکدام از آنها در قیمت نهایی معامله تاثیر بسزایی دارد.


مدارک لازم برای خرید و فروش شرکت ثبت شده:

  • مدارک هویتی کلیه سهامداران و شرکا.
  • کپی روزنامه رسمی و آگهی تاسیس شرکت.
  • کپی آخرین تغییرات شرکت.
  • اگر در شرکت تاسیس شده بخواهید تغییراتی اعمال کنید همچون تغییر آدرس شرکت تغییرات را اعمال کرده و کپی آگهی را ارائه می کنید.

 


 

فروش شرکت ثبت شده چگونه انجام میشود

فروش شرکت ثبت شده:

از تاریخ فروش شرکت تمامی مسئولیت ها از شما سلب شده و به خریداران جدید می رسد. بدین ترتیب به جای هزینه برای انحلال شرکت اقدام به فروش شرکت می کنید.

افراد دیگری نیز می توانند در کمترین زمان صاحب یک شرکت آماده شده و فعالیت خود را در قالب شرکت آغاز کنند. ضمن اینکه مراحل فروش شرکت نسبت به انحلال آن از پیچیدگی های کمتری برخوردار است.


مزایای خرید و فروش شرکت:



 ابتدا با مزایای خرید شرکت شروع میکنیم:

اگر شرکتی که خریداری کرده‌اید و دارای رتبه بندی مناسبی باشد، می‌توانید از همان اوایل فعالیت در مناقصات و مزایده‌ها شرکت کنید.
وقتی شرکت مورد نظر شما دارای سابقه کار خوبی باشد، این سوابق مثبت در کارنامه کاری شما نیز ثبت خواهد شد.
زمانی که شما یک شرکت دارای رتبه بندی مناسب خریداری می‌کنید دیگر نیاز نیست زمان اضافه برای کسب رتبه صرف کنید و میتوانید تمرکز خود روی قسمت های دیگر کارهای خود بگذارید. 
نیازی نیست زمان اضافه برای کسب مجوزهای مربوط به ثبت شرکت بگذارید.
برای انجام این کار شما نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه نخواهید داشت.
نیازی به گواهی مالیات بر ارزش افزوده ندارید.
هیچ زمانی برای گرفتن کد اقتصادی نمی گذارید و به این صورت در هزینه و وقت شما صرفه جویی می‌شود.
نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است: فروش شرکت نیز می‌تواند مزایای زیادی را برای طرف قرارداد شما (یا در مواردی که قصد فروش شرکت را داشته باشید، خود شما) به همراه داشته باشد که اصلی ترین مزیت این کار همین است که: "وقتی شما به جای انحلال شرکت، تصمیم به فروش آن میگیرید، دیگر نیاز ندارید که وارد پروسه‌های طولانی و پرهزینه شوید. و با سرعت بیشتری شرکت خود را واگذار میکنید."


نکات مهمی که درهنگام خرید و فروش شرکت ها باید رعایت شوند کدام است

نکات مهم در زمان خرید و فروش شرکت ها:


در اولین قدم سهامداران فعلی و جدید شرکت باید کپی شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، همچنین به همراه داشتن کپی روزنامه رسمی تاسیس یا انجام تغییرات نیز باید موجود باشد.


هزینه خرید و فروش شرکت‌ها:

 به فاکتورهای مختلفی مانند نداشتن بدهی مالیاتی، داشتن کد اقتصادی معتبر، کارکرد شرکت در طول زمان فعالیت خود، نوع رتبه بندی شرکت، محل استقرار شرکت و نوع شرکت مورد نظر شما بستگی دارد. همچنین این نکته را باید در نظر داشته باشید شرکتهایی که دارای رتبه مناسبی هستند، بستگی به زمان حضور مهندس مربوطه در شرکت، با قیمت بالاتری خرید و فروش می‌شوند.
منظور از نوع شرکت مواردی مانند: "مسئولیت محدود، سهامی خاص و..." است.



انواع رده‌بندی شرکت‌هایی که خرید و فروش میشوند عبارت است از:

" شرکت EPC، شرکت انفورماتیک، شرکت مشاوران، شرکت پیمانکاری و شرکت انبوه سازان" این رده بندی‌ها روی قیمت نهایی معامله تاثیر زیادی دارد. البته باید در نظر داشته باشید که رده‌بندی‌های معرفی شده خدمت شما نیز دارای رتبه‌بندی‌های خاص خود هستند و به عنوان مثال رتبه بندی شرکت مشاوران خود به سه دسته دیگر تقسیم میشود که عبارتند از رتبه 1، 2 و 3 که 1 به عنوان رتبه بالاتر و 3 به عنوان رتبه پایین در نظر گرفته میشود.


 

 

 برای اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید:

ثبت شرکت بطور قانونی

 

 


جهت کسب اطلاعات بيشتر و مشاوره رايگان ميتوانيد با

موسسه حقوقي ثبت سفير تماس بگيريد
 

 

 

 


نظرات




مطالب مرتبط