{ }

چگونگی ثبت شرکت در سنندج:

ثبت شرکت در سنندج طی چه مراحلی انجام میشود

پایتخت فرهنگی کردهای ایران و دومین شهر بزرگ کرد نشین سنندج است.سنندج دارای آب و هوای کوهستانی است. و همین امر باعث شده تا پتانسیل های بسیاری برای سرمایه گذاری در کشاورزی و گردشگری فراهم کند.توان مندی های استان کردستان در زمینه های کشاورزی. طبیعی. صنعت و معدن. میراث فرهنگی و گردشگری فرصت سرمایه گذاری را برای فعالان اقتصادی فراهم آورده است.


مراحل ثبت شرکت خدماتی در سنندج: 

شرکت های خدماتی برای مسائل خدماتی به ارگان ها و سازمان های متقاضی خدمات ارائه میکنند.

خدماتی که شرکت خدماتی در سنندج ارائه میدهند:

1-حمل ونقل.

2-چاپ و تکثیر.

3-امور آشپزخانه.

4- تاسیسات.

5-تعمیر و نگه داری ماشین آلات.

6-خدمات عمومی مثل آبدارخانه.

7-خدمات مربوط به نگه داری فضای سبز.


برای ثبت شرکت خدماتی در سنندج چه شرایطی احتیاج است؟

  • دارا بودن حداقل 3 عضو و 2 بازرس.

  • پرداخت نقدی حداقل  35 درصد سرمایه.

  • داشتن حداقل سرمایه 1000000 ریال.


    مدارک ثبت شرکت در سنندج شامل چه مدارکی است

ارائه مدارک زیر برای ثبت شرکت در سنندج:

-کپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت شناسایی ملی اعضاء و بازرسین (در شرکت سهامی خاص).

_شرکت نامه در دو نسخه.

_رو نوشت تقاضانامه در دو سری.

_دو سری از اساسنامه.

_صورت جلسه مجمع عمومی موسسین را نیز باید در دو برگه ارائه کرد.

_نسخه صورت جلسه هیئت مدیره (5 مورد فوق باید به امضاء تمام اعضاء و سهامداران رسیده باشد در صورتی که نوع شرکت سهامی خاص باشد باید بازرسین شرکت هم آن را امضاء نمایند.).

_ اصل وکالت نامه وکیل دادگستری (وقتی که شرکت وکیل تعیین کرده باشد).


  • لازم به ذکر است که اگر ثبت شرکت خدماتی توسط وکیل انجام می‌شود باید حتما یک وکالت‌نامه به نام وکیل تنظیم شود.

  • با داشتن همه مدارک متقاضیان می‌توانند اساس‌نامه، شرکت‌نامه، اظهارنامه و صورت‌جلسات مجمع عمومی را تهیه کنند.

نکته حائز اهمیت این است که ثبت شرکت خدماتی دارای تشریفات خاص خودش است و در برخی موارد باید به طور دقیق با قوانین و جزئیات آن آشنا باشید،به همین دلیل بهتر است حتما از یک مشاورحقوقی و وکیل ثبت شرکت‌ها کمک بگیرید تا پروسه ثبت شرکت را به راحتی طی کنید و درهیچ یک از مراحل ثبت شرکت خدماتی با مشکل مواجه نشوید.


ثبت شرکت مسئولیت محدود در سنندج:

یکی از ساده ترین و بی دردسر ترین شرکت های تعریف شده توسط قانون تجارت ثبت شرکت با مسئولیت محدود است که با حداقل اجتماع دو شخص و سرمایه اعتباری حداقل 1,000,000 ریال قابل ثبت است.

مهم ترین خصوصیت این شرکت این است که اعضاء آن در هنگام ثبت تعیین می شوند و تا زمانی که اعضاء اراده نکنند که شخصی را اضافه یا حذف نمایند، نیاز به تمدید یا تغییر هیئت مدیره ندارد این نوع شرکت با موضوعات مختلف و حوضه های متعدد می تواند فعالیت کند.


ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج:

شرکت های سهامی خاص وجه مناسب تری از جهت شخصیت های حقوقی دولتی دارند و در صورت وجود امتیازهای ثبتی دیگر می توانند گزینۀ مناسبی در جهت تایید حضور در مناقصات و مزایدات باشند.

در ثبت شرکت سهامی خاص حداقل باید سه عضو هیئت مدیره وجود داشته باشد. علاوه بر آن دو عضو بازرس به کارکرد اعضاء نظارت را دارند.

این شرکت هم می تواند درحوزه ها و موضوعات متعدد فعالیت کند.


مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج:

  • تکمیل دو رونوشت از اظهارنامه شرکت سهامی خاص که به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.
  •  کامل نمودن دو رونوشت از اساسنامه شرکت سهامی خاص که به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.
  •   دو رونوشت از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.
  •   رونوشت شناسنامه برابر اصل شده همه اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین.
  •  ارائه رونوشت کارت ملی برابراصل شده همه اعضای هیئت مدیره وسهامداران و بازرسین.
  •  چنانچه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند. ارائه رونوشت آخرین روزنامه رسمی، شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده (در سربرگ شرکت)و رونوشت شناسنامه و رونوشت کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی الزامی است.
  •  در صورتی که سهامدار خارجی وجود دارد برای اشخاص حقیقی ارائه رونوشت برابر اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی.
  •  ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسان شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچ گونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111و 126 قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیر عاملی وجود ندارد.
  •  ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچ گونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیر عامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیر عامل شرکت بطور موظف حقوق دریافت نمی دارند. در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.
  •   اصل وکالتنامه یا رونوشت برابر اصل وکالتنامه.
  •  اصل قیم نامه یا رونوشت برابر اصل قیم نامه.
  •  ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سنندج:

  •  کارت ملی برابر اصل کلیه سهامداران.
  •  رونوشت برابراصل شناسنامه شرکاء و مدیران.
  •  تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در 2 برگ و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران.
  •  شرکت نامه در 2 برگ و تکمیل آن و به امضا رسانیدن ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران.
  •  اساسنامه شرکت در 2 جلد و به امضا رسانیدن ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران.
  •  صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره در 2 رونوشت که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
  • اخذ و ارائه ی مجوز در صورت نیاز.
  •  تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن.
  • ارائه معرفی نامه نمایندگان، چنانچه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از میان اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن.
  • تسلیم مجوز در صورت نیاز و مطابق تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها.

ثبت شرکت بازرگانی، خدماتی، پیمانکاری در سنندج:

قانون تجارت شرکت های تجاری را تحت موضوع خاصی قابل ثبت می داند. از این رو مفهوم شرکت بازرگانی یا خدماتی یا پیمانکاری به لحاظ موضوع کاربرد دارد، ثبت شرکت بازرگانی یعنی شرکتی در موضوعات بازرگانی مانند واردات و صادرات یا ترخیص کالا از گمرک و خرید و فروش کالا جنبه بازرگانی دارد.

در ثبت شرکت پیمانکاری نیز شاخه های متعددی از پیمانکاری مد نظر است که باید بر اساس نوع فعالیتی که دارید اقدام به ثبت شرکت پیمانکاری کنید. تاسیس شرکت های خدماتی نیز بر دو اساس انجام می شود یا امکان ثبت شرکت را دارند یا باید موسسه غیر تجاری ثبت کنند مانند موضوعات آموزشی که نمی توان در خصوص آن شرکت تجاری ثبت کرد.


مراحل ثبت شرکت سهامی عام در سنندج:

شرکت سهامی عام برای جلب سرمایه‌های خرد جهت انجام امور مهم و پر هزینه تشکیل می‌شوند، برای تحقق این هدف بدیهی است شرکت سهامی عام باید به نحوی تشکیل شود که امکان گردآوری تعداد قابل ملاحظه‌ای از شرکا فراهم شود.


مرحله اول

در مرحله اول این شرکت، موسسان مقدمات ایجاد شرکت را فراهم می آورند.


مرحله دوم

در مرحله دوم موسسان با ترتیب دادن فرآیند پذیره نویسی، امکان جذب شرکای دیگر را فراهم می‌کنند.


مرحله سوم

بعد از جمع شدن سرمایه، با شرکت تمامی شرکا در مجمع عمومی موسس، شرکت تشکیل می‌شود.


مرحله چهارم

در فرآیند تاسیس شرکت سهامی عام، ابتدا موسسین شرکت با تسلیم بیانیه ثبت و اعلامیه پذیره نویسی به سازمان بورس اوراق بهادار در پی اخذ تاییدیه پذیره نویسی برمی آیند، مفاد و شرایط بیانیه ثبت و اعلامیه پذیره نویسی در دستورالعمل شورای عالی بورس مشخص شده است و موسسین برای اخذ تاییدیه پذیره نویسی ملزم به دریافت آن می‌باشند.


مرحله پنجم

پس از اخذ تاییدیه پذیره نویسی، اداره ثبت شرکت‌ها، با اطمینان از صدور تاییدیه سازمان بورس، اظهارنامه ارائه شده برای شرکت در شرف تاسیس را بررسی می‌کند

(اظهارنامه مواردی: طرح اساسنامه و طرح اعلامیه پذیره نویسی می‌باشد) و در صورتی که آن‌ها را مطابق با قانون ارزیابی کند، این اداره اجازه پذیره نویسی را صادر خواهد نمود.


مرحله ششم

اعلامیه پذیره نویسی می‌بایست توسط موسسین آگهی شود و به این ترتیب موسسان به عموم برای تشکیل شرکت پیشنهاد می‌دهند. پس از آگهی، علاقه مندان به بانک مشخص شده در آگهی مراجعه و ورقه‌های تعهد سهم را امضا و مبالغ مربوط به سهام را پرداخت می‌کنند.


مرحله هفتم

پس از این که سرمایه شرکت تعهد شد و 35 درصد آن به صورت نقد پرداخت شد، تعداد سهام هر یک از تعهدکنندگان تعیین و اعلام می‌شود. پس از این مرحله موسسان از طریق روزنامه‌ای که در آن اعلامیه پذیره نویسی را منتشر نمودند، از پذیره نویسان برای شرکت در مجمع عمومی موسس دعوت به عمل می‌آورند.


مرحله هشتم

مجمع عمومی موسس با حضور شرکایی که حداقل نصف سرمایه شرکت را تعهد نموده باشند، قابل تشکیل است. مجمع عمومی موسس تصویب گزارش موسسان، تصویب ارزیابی‌های انجام شده در خصوص آورده های غیرنقدی، تصویب امتیازات خاص و تصویب اساسنامه را برعهده دارد.


مرحله نهم

پس از تصویب اساسنامه، اساسنامه مصوب به ضمیمه صورت جلسه مجمع عمومی موسس به همراه اعلامیه قبولی مدیران و بازرسان برای ثبت شرکت به مرجع ثبت شرکت ها تحویل داده می‌شود. با توجه به اینکه شرکت عملاً تشکیل شده می‌باشد، تقاضای ثبت شرکت سهامی عام توسط مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره صورت می‌پذیرد.


هزینه ومدت زمان ثبت شرکت در سنندج چقدر است

هزینه و مدت زمان ثبت شرکت در سنندج:

باتوجه به اینکه ثبت شرکت در سنندج نیازمند مدارک و شرایطی میباشد در نتیجه ممکن است که هزینه متغیر باشد و باتوجه به این شرایط میتوانیداز طریق تماس با کارشناسان مجموعه ثبت سفیر از هزینه دقیق ثبت شرکت در سنندج اطلاع حاصل فرمایید.

ثبت شرکت در سنندج نیازمند پروسه ای 14 روزه میباشد که ممکن است با توجه به آماده نبودن مدارک و شرایط دیگر این زمان متغیرشود.

 


لطفا برای اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید:

 

برای ثبت شرکت باید چه کاری را انجام دهیم 

 


جهت کسب اطلاعات بيشتر و مشاوره رايگان ميتوانيد با

موسسه حقوقي ثبت سفير تماس بگيريد
 

 

 

 


نظرات




مطالب مرتبط