{ }

برای ثبت شرکت در آلمان باید چه مراحلی را طی کنیم؟

شرایط ثبت شرکت در آلمان چیست و شامل چه مراحل و مدارکی میشود

کشور آلمان به علت دارا بودن شرایطی از قبیل:

1- زیر ساخت های قوی اقتصادی 

2- داشتن نیروهای متخصص کاری و ...

گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی است. کشور آلمان در پخش تحقیق و توسعه فعال بوده  و به همین دلیل کشور مناسبی برای ثبت شرکت خارجی می باشد.

این کشور به علت دارا بودن نرخ ریسک پایین برای از دست رفتن سرمایه، اطمینان خاطر برای سرمایه گذاران خارجی را به همراه دارد. و یکی از مزیت های ثبت شرکت در آلمان این است که افراد خارجی نیاز به تسلط کامل زبان آلمانی، برای سرمایه گذاران در این کشور نخواهند داشت.

با ثبت شرکت در کشور آلمان میتوانیم ویزای آلمان دریافت کنیم. 

 


GMBH (شرکت مسئولیت محدود) در آلمان:

شرکت مسئولیت محدود در کشور آلمان می تواند با حداقل یک شخص و یا چند سرمایه گذار ثبت شود. حداقل سرمایه برای راه اندازی شرکت در آلمان 25 هزار یورو میباشد. اگر سرمایه اولیه به صورت نقدی باشد باید در اساس نامه کامل توضیح دهیم. سهام شرکت های غیر قابل انتقال به افراد و غیر قابل فروش است. مدیریت این شرکت توسط مجمع سهانداران عمومی مشخص میشود. و بعد از آن تصمیمات شرکت توسط شخص مدیر انجام میشود.


شرکت سهامی AG در آلمان:

ثبت شرکت های سهامی خاص مخصوص افرادی است که هدف آن ها راه اندازی بیزینس ها و شرکت های بزرگ است. حداقل سرمایه ثبت این شرکت ها 50 هزار یورو است.و در صورت نیاز  هم میتوانند افزایش سرمایه داشته باشند. و هیئت نظارت بر شرکت ها هم توسط سه عضو وظیفه نظارت را بر عهده دارند. این هیئت سه نفره را مدیریت  شرکت تشکیل میدهند. حساب رس قانونی هم در این شرکت ها وظیفه حساب رسی را بر عهده دارند.


 ثبت مشارکت محدود در آلمان:

در این نوع از شرکت ها، دو نوع شریک وجود دارد. شریک نوع اول که شرکای ساکت نامیده می شوند و نوع دوم که شرکای عمومی هستند. شرکای ساکت، موظف به ارائه سهم در سرمایه واحد تجاری هستند که مسئولیتی به اندازه میزان سهمی که وارد شرکت می کنند دارند. شرکای نوع دوم که شرکای عمومی هستند، معمولا در قسمت سرمایه جهت قسمت تجاری، هیچ سهمی ندارند ولی دارای مسئولیت های کامل هستند و در قسمت بدهی ها و قسمتی که چه کسی مطالبه سود کند فعالیت دارند. شرکای عمومی اختیارات بیشتری نیز دارند مانند تصمیم گیری در مشارکت اما شرکای ساکت توانایی و اختیار تصمیم گیری در هیچ زمینه ای ندارند.


ثبت شرکت به صورت انفرادی:

ثبت شرکت انفرادی یعنی که شخص میتواند به صورت تکنفره شرکت تاسیس کند. و درصورتی که با هرنوع مشکل مالی و ورشکستگی مواجه شود. دولت هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ها ندارد.


افتتاح شعبه درآلمان:

یکی دیگر از روش های ثبت شرکت در آلمان، افتتاح شعبه می باشد. یک شعبه از کمپانی مادر می تواند به عنوان مرحله اول برای ورود به بازار کار آلمان برای سرمایه گذاران خارجی تلقی شود. در این نوع فعالیت دارایی ها و بدهی های متعلق به شعبه، بر عهده شرکت و کمپانی اصلی می باشد.


ثبت شرکت در آلمان  دارای چه مراحلی است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مراحل و سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در آلمان: 

برای ثبت شرکت در آلمان اولین مرحله ثبت نام تجاری است و در مرحله دوم ثبت اساس نامه  و افتتاح حساب است. و در مرحله  بعد میتوانیم افزایش سرمایه را بر طبق نوع شرکت ثبتی داشته باشیم.


مراحل تشکیل شرکت در آلمان:

انتخاب نوع شرکت مورد نیاز در آلمان:

همانطور که توضیح داده شد، شرکت ها انواع مختلفی دارند که به دسته های مختلف تقسیم می شوند. این دسته بندی ها عبارتند از، شرکت های سهامی، شرکت های تک نفره، شرکت های مسئولیت محدود، افتتاح شعبه و مشارکت باشد.

  • انتخاب نام شرکت در آلمان

    انتخاب نام شرکت خیلی مهم است و باید بر طبق قوانین انتخاب شود انتخاب نام شرکت در اعتبار شرکت نقش اساسی دارد.


     

  • اجرای سند تشکیل در آلمان

    منظور از سند تشکیل، تکمیل فرم ها و و درخواست جهت ثبت می باشد که این امور در دفاتر رسمی در آلمان شکل می گیرد.


     

  • واریز سرمایه سهام در شرکت آلمان

    برای افتتاح شرکت حتما باید مبلغی به  عنوان سرمایه در حساب شرکت موجود باشد.


     

  • ثبت تجارت در شرکت آلمان

    انجام مراحل ثبت شرکت در قسمت ثبت تجاری به پایان می رسد.


نکاتی که باید در ثبت شرکت در آلمان رعایت کرد:

بعد از پروسه ثبت شرکت در آلمان میتوانیم برای اخذ استاندارد اقدام کنیم و باید پرسش نامه حاوی اطلاعات شرکت را به اداره ـمار ارسال کنیم و در این مرحله اداره کار کشور یک کد 8 رقمی برای تعیین هدف های تامین اجتماعی صادر میکند. و بعد از آن یک اعلان برای ثبت مالیات بر ارزش افزوده و یک مالیات برای شرکت ها فرستاده میشود. تا تشکیل شدن نهاد تجاری را اعلام کند. شرکت های بزرگ و هلدینگ ها ملزم به گزارش صورت حساب مالی در پایان هر 3 ماه میباشند.


تغییرات در اطلاعات ثبت شرکت در آلمان:

در صورتی که صاحب شرکت تصمیم میگیرد فعالیت خود را تغییر دهد. موظف است تغییرات انجام شده را اطلاع دهد. تغییر درنام شرکت، تغییر در سلسله مدیریتی، تغییر در اطلاعات عمومی در مورد مدیران، و هرگونه تغییراتی باید حتما اعلام شود.


مالیات شرکت ها در آلمان:

اگر در کشور آلمان شخصی شغلی را اداره کند یا به تجارت بپردازد باید مالیات شرکت ها را بپردازد. نرخ مالیات شرکت های بزرگ در آلمان، نسبت به مشاغل شهری، دارای هزینه ی اضافی انفرادی است.


 

سیستم مالیات شرکت ها در المان چگونه محاسبه میشود

سیستم مالیات شرکت ها در آلمان:

پرداخت مالیات برای شرکت ها در آلمان به صورت سالانه و بر اساس سود خالص یک سال کاری است. اصول کلی تعیین سودهای صنعتی ، تجاری، کشاورزی، و حرفه ای، و محاسبه سود نهاد های شرکتی یکسان می باسد. شرکت ها ملزم به پرداخت مالیات ازسهام سود توزیع شده از مشارکت های عمومی، محدود وحتی سود های کسب شده توسط صاحبان مشلغل می باشند.هر فعالیت مستقل و پایدار که به عنوان شغل و به قصد کسب سود از طریق شرکت هایی در بازار آزاد انجام میشود و طبق قانون مالیات بر درآمد طیقه بندی میشود.در سال گذشته درآلمان چندین اصلاح مالیاتی اجرا شده و از سال 2020 اعتبار مالیات تحقیق و توسعه ی جدیدی معرفی  شده و در صورتی که دفترمدیریت یا دفتر ثبت شده در آلمان باشد صنف های زیر ملزم به پرداخت مالیات اند:

شرکت ها

تعاونی ها

شرکت های بیمه

اشخاص حقوقی مانند و صندوق های سرمایه گذاری.

بنگاه های تجاری توسط اشخاص حقوقی عمومی اداره می شوند.


هر آن کس که ثبت شرکت را انجام میدهد، نیاز به یک شماره مالیاتی داردکه باید در فاکتور درج شود.بازرگانان در دفاتر تجارت ثبت نام میکنند. دفتر تجارت اطلاعات شما را به اداره مالیات مناقل میکنند.و سپس شماره مالیات شمارا صادر میکنند.

مالیات شرکت ها در آلمان با نرخ یکنواخت 15٪ می شود و سپس 5.5٪ (هزینه همبستگی) اضافه می شود.

از سال 2020 هرکسی با درآمد زیر 9,408 یورو از پرداخت مالیات بر درآمد در آلمان معاف شود.


مالیات بر ارزش افزوده در آلمان:

شرکت ها یا اشخاصی که در یک سال مالی 17،500 یورو (ناخالص) درآمد کسب می کنند یا احتمالاً در سال بعدی بیش از 50،000 یورو درآمد داشته باشند، باید مالیات بر ارزش افزوده کالاها و خدمات را پرداخت کنند. مشاغل، مالیات بر ارزش افزوده را با نرخ 19 درصد پرداخت می کنند، اما اگر خدماتی مانند ترجمه، روزنامه نگاری، تهیه غذا یا ساخت آثار هنری ارائه می دهید می توانید 7 درصد پرداخت کنید.


چند کالا و خدمات وجود دارد که از مالیات بر ارزش افزوده در آلمان معاف هستند، این موارد عبارتند از:

تحویل های داخل اتحادیه اروپا (دلیل این امر این است که مشتری اتحادیه اروپا در پایان کار خود مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می کنند).

خدمات ارائه شده توسط متخصصان خاص، مانند پزشکان.

امور مربوط به کارهای بیمه ای و مالی.

فعالیت در زمینه خرید و فروش ملک و…

به عنوان بخشی از برنامه بهبود آب و هوا در آلمان 2030، سفر با قطار به زودی مشمول نرخ مالیات بر ارزش افزوده 7 درصد کاهش می یابد و مالیات هواپیمایی افزایش می یابد.

شرکت ها باید مالیات سود خود را در سال تقویمی که سال مالی آن به پایان می رسد بپردازند. به عنوان مثال، اگر سال مالی شرکتی در 31 ژانویه 2020 به پایان برسد، باید مالیات سود حاصل از 1 فوریه 2019 تا 13 ژانویه 2020 را برای سال مالی 2020 پرداخت کند.


چگونه می توان اظهارنامه مالیاتی شرکت خود را در آلمان ثبت کرد:

افراد، کارفرمایان، کارآفرینان و انجمن ها می توانند برای ثبت نام، اعلامیه مالیات و پرداخت آنلاین مالیات از وب سایت ELSTER استفاده کنند. پس از ارسال اطلاعات ثبت نام، باید یک نامه تأیید از طریق پورتال ELSTER ارسال کنید و کد فعال سازی را با نامه به اداره مالیات ارسال شود. و در اخر اداره مالیات باید میزان مالیاتی که باید پرداخت کنید را تعیین کند.


انواع دیگر مالیات تجاری در آلمان:

مالیات سود سهام:

در برخی از مشاغل و فعالیت ها باید مالیاتی که سود سهام دارد را پرداخت کنند.سود سهام برای شرمت هایی که مقیم اند و شرکت های خارجی موجود در آلمان 95% معاف از مالیات اند. مگر این که آن هارا به عنوان هزینه های کسر مالیات برای پرداخت کننده در نظر بگیرید.


مالیات برسود سرمایه:

سود سرمایه ای که شرکت ها از فرش دارایی های تجاری دریافت میکنند. به عنوان درآمد عادی حساب میشود.

سرمایه حاصل از فروش سرمایه گذاری ها از مالیات شرکت معاف است و بنابراین ضررهای مربوط کسر نمیشود.


مالیات تجارت:

مالیات تجارت باید توسط همه مشاغل تجاری که در صنعت، تجارت، صنایع دستی و خدمات پرداخت شود. نرخ پایه 3.5٪ در سراسر آلمان است و سپس هر شهرداری یک ضریب را اضافه می کند که ممکن است متفاوت باشد. مشارکت ها سالانه 24،500 یورو برای تجارت آزاد مالیات دارند.


هزینه های ثبت شرکت در آلمان:

از مهمترین اطلاعات راجع به ثبت شرکت در آلمان، اطلاع از هزینه های این برنامه می باشد. هزینه هایی که برای راه اندازی یک شرکت و کسب و کار در آلمان نیاز است را دراین قسمت مشاهده می فرمایید:

موضوع

ثبت شرکت GMBH با یک سهامدر

ثبت شرکت GMBH با چند سهام دار

سرمایه سهام

25,000 یورو

25,000 یورو

هزینه های تشکیل

محضری سازی توافق نامه سهامداران و انتصاب مدیرعامل

375.00 یورو

384.00 یورو

ایجاد لیست سهامداران

96.00 یورو

96.00 یورو

هزینه های ثبت نام ثبت تجاری

پیش نویس برنامه ثبت نام تجاری

62.50 یورو

62.50 یورو

فعالیت های نظارتی

(فعالیت پشتیبانی)

62.50 یورو

62.50 یورو

ایجاد فایل های ساختار XML

37.50 یورو

37.50 یورو

هزینه های جانبی

هزینه های پستی و ارتباط از راه دور

30.00 یورو

30.00 یورو

کپی، چاپ، اسکن، پرونده سازی

22.00 یورو

22.00 یورو

هزینه های اسناد رسمی (خالص)

685.50 یورو

694.50 یورو

هزینه های اسناد رسمی (شامل 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده)

815.75 یورو

826.46 یورو


 

مزایای ثبت شرکت در آلمان:

جمهوری آلمان در بین گزینه های موجود در اروپا یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود. محل قرار گیری در اروپا، نیروی کاری متخصص، ارتباط آسان با بازار های مالی سایر کشور ها و داشتن زیر ساخت های مناسب، از مهمترین نکات برای شروع یک بیزنس در آلمان است. از دیگر نکات مثبت در آلمان، سرمایه گذاری دولت بر روی بخش توسعه و تحقیق است که فرصت های بسیار زیادی را برای افراد خلق کرده است. آلمان از قوی ترین نظام های اقتصادی و سرمایه گذاری در جهان محسوب می شود که به عنوان دومین کشور صادر کننده جهان شناخته می شود. نکته مثبت بعدی در مورد کشور آلمان، داشتن زیر ساخت های بسیار قوی در زمینه تامین خدمات اجتماعی می باشد. در حالت کلی آلمان بهترین مقصد برای راه اندازی یک شرکت و بیزنس جدید است و متقاضی می تواند از تمام امکانات این کشور برای رونق کار خود استفاده کند.


مدارک لازم برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری در آلمان:

1-مدارک شناسایی متقاضی.

2-تکمیل فرم های درخواست.

3- نام کلیه سهام داران.

4- مدارک تحصیلی مدیرعامل و سهام داران.

5- مدارک زبان آیلتس یا تافل یا آلمانی جهت اثبات میزان تسلط متقاضی.

6-ارائخ گذرنامه کیه اعضای شرکت با اعتبار بیش از 6 ماه.

 7-نام و شکل شرکت حقوقی بر تجارت برنامه ریزی شده.

8-نام کلیهسهام داران و شرکا هنگام ثبت شرکت.

9- عکس رنگی.

10-رزومه.

11-ارائه بیزینس پلن.

12- ارائه گواهی عدم سوءپیشینه برای اعضای شرکت.

13-گواهی بیمه سلامت.

14-محل اسکان.

15-گواهی تمکن مالی.

16-گزارش حساب بانکی 3 ماه اخیر.

 


 

 برای اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید:

 

ثبت شرکت چگونه انجام میشود؟

 

 

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بيشتر و مشاوره رايگان ميتوانيد با

موسسه حقوقي ثبت سفير تماس بگيريد
 


نظرات




مطالب مرتبط