{ }

 

 

 

چگونگی دریافت ویزا و اقامت ترکیه

 

شخصی که به دلایل گوناگون همانند بازنشستگی، ازدواج، اقامت طولانی به ترکیه سفر می کند قادر است با یک ویزای توریستی وارد کشور شود، ولی  باید ظرف 30 روز از هنگام ورود درخواست اقامت دهد. درخواست اقامت نیازمند اسناد حمایتی مربوطه برای نمونه مدارک مالی، اقامت و ازدواج است. یک مجوز اقامت معتبر، اجازه ورود multiple بدون احتیاج به ویزا را به ترکیه می دهد.

 

 

دریافت ویزای ترکیه

سیاست ویزای ترکیه با الزاماتی سروکار دارد، که یک شخص خارجی مایل به زندگی در ترکیه باید آن شرایط را برآورده کند تا مجاز به سفر، ورود و اقامت در کشور باشد. به صورت کلی، با دقت به نوع گذرنامه ویزاهای گردشگری زیر صادر می شود:

 

ویزای ورودی Single: به دارنده ی آن اجازه می دهد تا یکبار وارد ترکیه شود و برای سه ماه (90 روز) در کشور باقی بماند. ویزا به جهت مدت یک سال از تاریخ صدور معتبر است.

ویزای ورودی Multiple: معتبر برای حداکثر پنج سال و به دارنده اجازه می دهد تا تعدادی بازدید را برای دوره های سه ماهه انجام دهد.

ویزای ترانزیت: معتبر به مدت سه ماه و اجازه سفر در قلمرو ترکیه.

 

اقامت در ترکیه

افرادیی که گذرنامه معمولی دارند (اشخاصی که در ظرفیت رسمی یا دیپلماتیک مسافرت نمی کنند) از کشورهای ویژه ای که جهت اقامت کوتاه مدت تا 90 روز به ترکیه می آیند، قادرند در صورت ورود به مرز، ویزای sticker-type را خریداری کنند. با دقت به نوع ملیت، این ویزای برای ورودی های multiple یا ورودی single به ترکیه صادر می شود. هزینه نیز به دست ملیت گذرنامه مشخص می شود. بازدید کنندگان به ترکیه در یک کروز سازمان یافته احتیاجی به گرفتن ویزا برای مدت 72 ساعت نیست. زمان ترانزیت و باقی ماندن در سالن حمل و نقل در یک فرودگاه ترکیه احتیاجی به ویزا نیست. در صورت خروج از منطقه ترانزیت فرودگاه ویزا لازم است.

 

 

ویزای کار در ترکیه

شرایط دریافت ویزای کار در ترکیه هنگامی صادر می شود که متقاضی یک قرارداد کاری با یک شرکت ترکیه امضا کرده باشد و یک مجوز کار به دست  وزارت کار و امور اجتماعی(MLSS) صادر شود. روال درخواست از طریق هیئت ترکیه در کشور محل اقامت است صدور ویزا احتمال دارد دو ماه طول بکشد. یک ویزای کار جهت ورودی single معتبر است و ظرف مدت 30 روز بعد از ورود به ترکیه، صاحب ویزا بایستی برای اجازه اقامت در اداره پلیس محلی در بخش خارجی / بیگانه درخواست دهد. این اجازه ورود multiple، بدون احتیاج به ویزا برای مدت اعتبار آن است.

 

ویزاهای تحصیلی ترکیه

 پیش از درخواست ویزای تحصیلی ثبت نام در یک دانشگاه، مدرسه یا یک دوره زبان گواهی شده اجباری است. نامه پذیرش از موسسه برای درخواست مورد احتیاج است. پیش از ترک کشور، درخواست ویزا در هیئت ترکیه صورت می گیرد ویزای تحصیلی برای یک سال برای ورودی single معتبر است. ظرف مدت 30 روز بعد از ورود به ترکیه، دارنده ویزا قادر است جهت اجازه اقامت را درخواست کند. این اجازه ورود multiple برای دوره اعتبار را صادر می کند. در صورتی که قصد رفتن به ترکیه برای زندگی باشد، ویزای مربوطه (کار، تحصیلات) جهت ورود به کشور لازم است. بعد  از مدت 30 روز از زمان ورود، اجازه اقامت قابل درخواست است.

 

انواع دیگر ویزا در ترکیه عبارتند از ویزای تجارت،ویزای خدمات، ویزای تحقیقات، ویزای فیلم و ویزای الکترونیکی (e-Visa).

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره جهت مهاجرت به ترکیه با موسسه بین المللی ثبتی مهاجرت سفیر تماس بگیرید.

دریافت ویزای کاری،ویزای تحصیلی و انواع ویزای های مدنظر کشور های مورد نظر خود  همینطور مسائل حقوقی،ثبت شرکت،ثبت برند ، ثبت لوگو ، رتبه بندی شرکت ، اخذ ایزو ، اخذ کارت بازرگانی و امور مهاجرتی خود را به ما بسپارید(با قیمت مناسب)

 

شاید مطالب زیر نیز مفید باشد:

انواع شیوه مهاجرت به آلمان  /  انواع شیوه مهاجرت به اتریش  /   اخذ اقامت ارمنستان با خرید ملک

 


نظرات