{ }

 

 

ویژگی هایی که هر سایت برای جلب مشتری نیاز دارد 

 

1-طراحی زیبا و منحصربه‌فرد

اولین گام در طراحی ویژگی های وب سایت خوب است بنابراین در این چند ثانیه‌ی کوتاه هیچ چیزی به اندازه‌ی طراحی سایت قادر نیست اثرگذار باشد. طراحی سایت ترکیبی از علم و هنر است.

طراحی سایت زیبا به معنای طراحی یک سایت ساده، مرتب(به نوعی که همه چیز به آسانی قابل یافتن باشد) که از ترکیب رنگ مناسبی برخوردار است، منحصربه‌فرد باشد و همواره در خاطر مخاطب باقی بماند.

 

۲- ارائه‌ی محتوای مناسب

بیشتر کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند، از طریق گوگل یا دیگر موتورهای جستجو شما را پیدا کرده‌اند. این اشخاص به دنبال یک نیاز و سوال وارد وب‌سایت شما شده‌اند و در صورتی که قادر به پاسخگویی به سوال‌ آن‌ها نباشید، ناامید شده و فورا شما را ترک خواهند کرد. یک راهکار ساده برای این موضوع وجود دارد و آن هم تولید محتوای باکیفیت است. به صورت مداوم به تولیدمحتوا بپردازید، محتواهای خود را جامع و کامل به دست بیاورید. چنین محتواهایی نه تنها مورد علاقه‌ی مخاطبان‌تان خواهند بود، بلکه از لحاظ سئو نیز تاثیر مثبتی بر وب‌سایت شما خواهند داشت.

 

 3-اطلاعات مهم کسب‌وکارتان

پس از این‌که توانستید خواسته‌ی اصلی مخاطب را برآورده کنید، باید فراخوان به عملی برای محتوای خود طراحی کنید. پس از این مراحل احتمال این‌که مشتری بخواهد با کسب و کار شما آشنا شود و به شما اعتماد کند، خیلی بالا است.

شما نه تنها باید اطلاعاتی از کسب‎‌وکار خود در وب‌سایت‌تان ارائه کنید، بلکه می‌بایست داستان کسب وکار خود را تعریف کنید، داستانی که شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند.

 

4-امکان ارتباط سریع یکی از ویژگی های وب سایت خوب

شما باید راه‌حل‌هایی ساده جهت برقراری ارتباط با مخاطبان‌تان برقرار کنید، ارائه‌ی آدرس ایمیل، آدرس شبکه‌های اجتماعی، شماره دفتر محل کار از بهترین اطلاعات تماس می‌باشند. در این مورد می‌بایست همه ی کانال‌هایی که مورد بهره قرار داده‌اید را تجزیه و تحلیل کرده و آن‌هایی که پائین ترین هزینه و بهترین عملکرد را برای شما دارند، انتخاب نمایید.

 

5-ویدیوی مناسب و تصویر از محصول

در صورتی که وب‌سایت شما یک فروشگاه اینترنتی است و یا محصولاتی دارید که از طریق وب‌سایت‌تان به دنبال بازاریابی و یا ترویج آن‌ها هستید، می‌بایست محصول را به وضوح به مخاطب نشان دهید. کاربران اکثرا به هنگام خرید با یک حس ناتوانی جهت تصمیم‌گیری مواجه می‌شوند، نمایش محصول با همه ی جزئیات از طریق تصاویر و ویدیوها قادر است نقش موثری در سرعت بخشیدن به تصمیم‌گیری آن‌ها شود.

 

6-امنیت اصل مهمی از ویژگی های وب سایت خوب

امنیت قادر است از جهات گوناگون مورد سنجش قرار داده شود، هم‌چون امنیت اطلاعات، حریم خصوصی و … . وب‌سایت شما باید به امنیت کاربر در وب‌سایتش اهمیت دهد و بدون اجازه‎‌‌ی وی هیچ اطلاعاتی از او را در اختیار اشخاص ثالث قرار ندهد، خودش نیز از آن اطلاعات سواستفاده نکند.

بهترین وب‌سایت‌هانی جهانی همواره سیستم امنیتی خیلی خوبی را به وجود بیاورد و در صورت نقض بعضی از موارد، آن را به اطلاع مخاطب می‌رسانند تا در صورت تمایل از وب‌سایت آن‌ها استفاده کند.

 

7-منوی مناسب

یکی از دیگر از خواسته‌های اصلی کاربران اینترنتی اینست که به سرعت اطلاعات مورد احتیاج خود را پیدا کنند. منوهای خوب به کاربران کمک می‌کنند تا بهترین و کوتاه‌ترین مسیر را جهت انتخاب داده‌های اضافی بیشتر انتخاب کنند. با برنامه‌ریزی برای طراحی یک منو بار مناسب رضایت آن‌ها را جلب کنید.

 

8-اطلاعات شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی این روزها به اصلی‌ترین دوست و همدم کاربران تبدیل شده‌اند. خیلی از کاربران به جای ایمیل و سایر راهکارها، تمایل دارند کسب‌وکارها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. لذا آسان تر کردن این کار برای آن‌ها قادر است نتیجه های مثبتی به بار آورد. شما باید آیکن‌ اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را در وب‌سایت خود به معرض نمایش بگذارید تا کاربران آن‌ها را دنبال کرده و برای همیشه به دنبال‌کننذگان شما تبدیل شوند. هم‌چنین قرار دادن این آیکن‌ها جهت افزایش مقدار اشتراک‌گذاری محتواهای شما بسیار موثر است.

 

9-پرسش‌های رایج

راجع به هر کسب‌وکاری بعضی سوالات وجود دارد که میان مشتریان تازه آشنا شده رایج است. جهت صرفه‌جویی در هنگام پاسخکوی، هم‌چنین آگاهی زیادتر مخاطبان بهتر است که صفحه‌ای جهت پاسخگویی به این سوالات و اشتراک‌گذاری آن‌ها با مخاطبان‌تان به اشتراک بگذارید. لذا تنظیم صفحه‌ی پرسش‌های یکی از ویژگی های وب سایت خوب محسوب می‌شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با وکیل پایه یک و کارشناس تخصصی جهت مسائل حقوقی, بازاریابی,ثبت شرکت,ثبت برند و ...  با موسسه حقوقی بین المللی ثبت سفیر تماس بگیرید.

مسائل حقوقی،ثبت شرکت،ثبت برند ، ثبت لوگو ، ثبت طرح صنعتی ، رتبه بندی شرکت ، اخذ ایزو ، اخذ کارت بازرگانی و امور مهاجرتی خود را به ما بسپارید(با قیمت مناسب).


نظرات