{ }

تهیه برند برای مواد شوینده 

 

امروزه با پیشرفت جوامع شاهد این هستیم که اهمیت به نظافت و پاکیزگی بیش از پیش مطرح میشود و به مواد شوینده احتیاج بیشتری پیدا میکنیم  و این که زمانی که مجوز مربوط به کارخانه و تولیدی را دریافت کرده باشید میتوانید برای ثبت برند مواد شوینده اقدام کنید  ثبت برند مواد البته از ثبت برند حقوقی کارایی بیشتری دارد زیرا مجوز نیاز دارد

در ادامه باید مدارکی که برای ثبت برند مواد شوینده لازم دارید را جمع آوری کنید، تعدادی از این مدارک به تولیدی (کارخانه) شما وابسته است و تعدادی دیگر مربوط به مدارک شناسایی است، در ادامه این موضوع را هم به طور کامل توضیح خواهیم داد.

و بعد ازآن مدارک جمع آوری شده را در سامانه اداره ثبت مالکیت معنوی بارگذاری کنید، لازم به ذکر است که در مراحل بعدی باید اصل این مدارک را هم به اداره مذکور ارسال کنید

و بعد از ثبت مدارک باید منتظر جواب کارشناس مربوطه باشیم . این جواب شامل دو مورد است. در حالت اول امکان رد درخواست شما وجود دارد که با رفع ایراد وارده باز هم مورد نظر خود اقدام خواهید کرد.

در حالت دوم با درخواست شما موافقت شده است که باید برای انتشار آگهی در روزنامه آماده شوید.

در اگهی باید اطلاعات برند خود را منتشر کنید تا عموم مردم از آن مطلع شوند.


مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مواد شوینده :

1) مجوزهای لازم (این مجوزها گسترده هستند؛ شامل جواز تاسیس، روانه بهره برداری و...)

2) مدارک شناسایی (در صورتی که بخواهید به صورت شخص حقیقی برند خود را ثبت کنید، مدارک همان شخص و در صورتی که به صورت شخص حقوقی برند خود را به ثبت می رسانید، مدارک اعضایی که در شرکت شما حق امضا دارند)

3) آگهی از روزنامه تاسیس شرکت (در صورتی که حقوقی درخواست کنید)

4) آگهی از آخرین روزنامه تغییرات شرکت (در صورتی که حقوقی درخواست کنید)


نکات مهم در انتخاب نام برند مواد شوینده

نام انتخاب شده باید متناسب با محصول باشد
نباید از اسامی خاص برای نام تجاری خود استفاده کنید.
استفاده از اسامی شهرها و کشورهای مختلف هم ممنوع است.
لزومی ندارد که نام انتخابی شما فارسی باشد، اما باید در فارسی معنی شده باشد.
نام انتخابی نباید مغایر با موازین اسلامی و انقلابی باشد.
نام انتخابی شما باید منحصر به فرد باشد، یعنی در گذشته شخص یا شرکت دیگری آن را برای محصولات طبقه مورد نظر شما (مواد شوینده) استفاده نکرده باشد.
هم آوا بودن نام ها هم در یک طبقه مشترک دردسرساز خواهد بود.
با توجه به مطالب گفته شده در بالا باید بگوییم که بعد از انتخاب نام حتما استعلام برند را انجام دهید تا در ادامه مشکلی برای شما وجود نداشته باشد.



 

هزینه ثبت برند مواد شوینده :

1) هزینه به اداره مالکیت معنوی

این هزینه متناسب با نوع برند شما و همچنین تعداد طبقه های برند مشخص می شود.

به ازای هر طبقه ی اضافی هم باید هزینه ای مجزا را پرداخت کنید.

2) هزینه انتخاب و استعلام نام

3) هزینه آگهی روزنامه

این هزینه هم متناسب با نوع روزنامه ای که انتخاب کرده اید و همچنین فاکتورهایی مانند اندازه قلم و اندازه کادر مشخص می شود.

4) هزینه ای که برای دریافت مجوزهای لازم باید پرداخت کنید

این هزینه هم متناسب با مجوزهایی که لازم دارید، متفاوت خواهد بود.


چرا به یک برند مواد شوینده نیاز داریم؟
شاید برای شما جالب باشد که برای فعالیت در بازار و به فروش رساندن مواد شوینده به طور اجباری و قانونی به برند نیاز ندارید، اما داشتن برند به شما کمک می کند که درآمد بیشتری داشته باشید

برند در واقع نام تجاری است که برای محصولات خود انتخاب کرده اید، این نام تجاری به شما کمک می کند که در بازار بهتر شناخته شوید، یعنی مشتری هایی که به دنبال محصولات شوینده شما هستند، راحت تر و در زمان کمتری می توانند آن را پیدا کنند و این موضوع اهمیت بالایی دارد.

لازم به ذکر است که نام یک برند ساده تر در خاطر مشتری ها ثبت می شود تا نام یک شرکت، زیرا معمولا شرکت ها نامی دو سیلابی یا سه سیلابی دارند، این در حالی است که برندها نامی تک سیلابی دارند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که برای محصولات خود یک برند انتخاب کنید.


تمایز بین محصولات مواد شوینده با ثبت برند :

 از آنجا که تنوع شوینده ها زیاد است مشتریان همواره در خرید آن سردرگم هستند و نمی دانند کدام را انتخاب کنند. مواد شوینده کیفیت های مختلفی دارند که با توجه به مصارف متفاوت هر یک از دیگری برتری دارد.بنابراین در هگام خرید محصولات شوینده باید این ذا بدانیم که کدام برند از باقی برندها از نظر کیفیت اعتبار بیشتر یدارد 

درواقع تفاوت برند ها در مواد شوینده نشانه کیفیت قیمت و سایر موارد دیگر است 


 

 لطفا برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید :

ثبت برند | مدارک و مراحل ثبت برند، آموزش گام به گام ثبت برند

 

 

 


جهت کسب اطلاعات بيشتر و مشاوره رايگان ميتوانيد با

موسسه حقوقي ثبت سفير تماس بگيريد

 


نظرات




مطالب مرتبط