{ }

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

هزینه و قیمت ثبت شرکت چقدر است و چگونه باید پرداخت شود

 

برای ثبت یک شرکت شما هزینه ای را جهت ارائه خدمات پرداخت میکنید، زمانی که تمامی نرخ ها و هزینه های ثبت شرکت برای شما شفاف شوند میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 


عوامل موثر در تعرفه ثبت شرکت:

چند عامل در هزینه تاسیس یک شرکت تاثیر گذار خواهد بود این هزینه ها به 2 بخش واریزی های دولتی ثبت شرکت و تعرفه کارمزد موسسه ثبتی تقسیم میشود.

در خصوص تعرفه کارمزد موسسه ثبتی یک مبلغ مشخص بابت هر خدماتی دریافت میشود و ممکن است گاهی با کارمزد پایین ولی در مجموع با هزینه ای بسیار نامتعارف، آگاه باشید که ممکن است هزینه دولتی غیر واقعی به شما اعلام شده باشد. 


ثبت شرکت ارزان و فوری چگونه است  و چگونه انجام میشود

 آیا ثبت شرکت ارزان امکان پذیر است؟

از آن جایی که برای هر کاری به دنبال کم هزینه ترین روش آن هستیم و این خاصیت برای کسایی که تازه نوپا هستند بسیار حائز اهمیت است تا درابتدای کسب و کار خودتان متحمل هزینه زیادی نشوید،برای کم هزینه ترین حالت ممکن ثبت شرکت باید هزینه پست، هزینه پرداختی در اداره ثبت شرکت و همچنین هزینه روزانه را در نظر بگیریم و عوامل دیگر که به هزینه ثبت شرکت اثرگذار است حق الوکاله وکیل و هزینه کارمزد است. در صورتی که به دنبال پرداخت این هزینه ها نباشید صفرتا صد مراحل ثبت خود را بایستی شخصا انجام دهید.


هزینه های محاسبه شده اداره پست:

کمترین هزینه ناچیز که قابل توجه نیست هزینه پست، پاکت، پوشه و مدارک است. هزینه پست مدارک شرکت با توجه به تعداد برگه های ثبتی متغیر است.


 هزینه پرداختی به اداره ثبت شرکت ها:

پس از پرداخت هزینه ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها، روند ثبت شرکت در این اداره پیگیری شده و اقدامات لازم در راستای تاسیس شرکت شما توسط کارشناسان در بخش های مختلف این اداره انجام می شود.

در این مرحله در اداره ثبت شرکتها یکسری هزینه ها را می بایست پرداخت کنید که شامل هزینه حق الثبت میباشد. هزینه های مربوط به ثبت شرک | ثبت سفیر


هزینه ای که برای حق الثبت در نظر گرفته شده:

پس از ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها و صدور پیش نویس آگهی بایستی بابت حق الثبت شرکت مبلغی در اداره ثبت شرکت مستقیما توسط دستگاه پوز کارت کشیده شود. و به حساب سازمان ثبت شرکت ها واریز شود. 


نرخ حق الوکاله ثبت شرکت:

اگر برای ثبت شرکت خودتان وکیل گرفتید، دیگر نیازی به حضور خودتان در روند ثبت شرکت نیست، چرا که وکیل آن را به طور تمام و کمال انجام میدهد. 

از این رو بابت تمام خدماتی که وکیل در راستای ثبت شرکت انجام میدهد، هزینه حق الوکاله ای را دریافت خواهد کرد.


هزینه ثبت شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود چقدر است؟|ثبت سفیر

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

یکی از انتخاب ها برای ثبت شرکت ها شرکت با مسئولیت محدود است. چرا که علاوه بر هزینه کم مدت زمان کمتری را شامل میشود. 

هزینه هایی که شامل میشود: حق الثبت، حق التمبر، هزینه پستی، حق الوکاله و کارمزد موسسه، هزینه روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالنتشارخواهد بود.


هزینه ثبت شرکت سهامی خاص:

در این نوع شرکت موضوع فعالیت و تعداد اعضا و بازرسین باعث تفاوتش با شرکت با مسئولیت محدود شده است.

در واقع افرادی که خواستار تاسیس شرکت سهامی خاص هستند، به عنوان مثال زمانی که قصد شرکت در مناقصات را داشته باشند، بایستی سرمایه بیشتری داشته باشند و همین موضوع یکی از عوامل افزایش نرخ ثبت شرکت آن ها می شود.

باقی موارد مانند شرکت مسئولیت محدود هزینه های پستی، حق الوکاله و کارمزد موسسه را در بر می گیرد.


هزینه ثبت انواع شرکت چه مقدار هستند

آیا هزینه ثبت انواع شرکت ها یکسان است؟

خیر، هزینه ثبت شرکت به پارامترهای مختلفی مرتبط هست که یکی از آن ها نوع شرکت می باشد. از این رو تمامی شرکت ها هزینه یکسانی نخواهند داشت و بسته به موارد مورد نیازشان هزینه ثبت آن ها نیز متغیر خواهد بود.


 

اگر خودمان شرکت را ثبت کنیم چقدر هزینه باید بپردازیم؟

در صورتی که شما به صورت مستقل شرکت را ثبت کنید، تمامی هزینه های ثبتی بجز هزینه حق الوکاله و کارمزد موسسه را باید بپردازید. اما به شما توصیه می کنیم بدون مشاوره و مشورت با وکلای با تجربه اقدام به ثبت نکنید! تاسیس یک شخصیت حقوقی نیازمند داشتن سواد حقوقی است.


هزینه دو نوبت روزنامه شرکت برای چیست؟

طبق قانون مصوب پس از ثبت یک شرکت بایستی مشخصات کامل شرکت جهت اطلاع عموم افراد و ارگان ها در روزنامه رسمی کشور و یک روزنامه کثیر الانتشار درج شود. هزینه ایی که شما می پردازید بابت درج و چاپ این روزنامه ها می باشد.


ایا میزان سرمایه شرکت در هزینه ثبت شرکت تاثیر دارد؟ |ثبت سفیر

آیا میزان سرمایه شرکت در هزینه ثبت شرکت تاثیر دارد؟

بله، با توجه به این که هزینه ابطال تمبر سرمایه شرکت بر اساس مقدار سرمایه محاسبه می شود. این میزان بر روی هزینه ثبت شرکت موثر است.

 


 

لطفا برای اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید:

 

ثبت شرکت | ثبت انواع شرکت؛ مدارک و مراحل ثبت

 

 

 

 

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بيشتر و مشاوره رايگان ميتوانيد با

موسسه حقوقي ثبت سفير تماس بگيريد
 

 

 


نظرات




مطالب مرتبط