{ }

راحت ترین راه مهاجرت به آلمان

اگر می خواهید که آینده شما در کشوری شکل گیرد که، قرن ها در مرکز اروپا قرار گرفته است، به آلمان بروید. آلمان، دارای غذا های بسیار خاص، مردمان خاص و فرهنگ بسیار غنی می باشد. موارد گفته شده تنها بخشی از چیزهایی است که شما با مهاجرت به آلمان به دست خواهید آورد. شرایط اقامت در آلمان در حال حاضر از طریق تحصیل رایگان، به زبان بومی آلمان و تحصیل به انگلیسی به صورت مستقیم به دست نمی آید، ولی به صورت غیر مستقیم و با مشغول به کار شدن پس از ارائه مدرک تحصیلی به کارفرمایان آلمانی و دادن مالیات به دولت آلمان برای شما و برای کسی که همراه شما است، به دست می آید. دلیل موجه اکثر متقاضیانی که دوست دارند، به آلمان و دانشگاه های آلمان بروند و آلمان و دانشگاه هایش از آنان پذیرایی کنند، این است که، دانشگاه های آلمان، سیستم غنی و کیفیت بالای آموزشی را با هم دارند. روش تحصیلی، راحت ترین روش ورود است. در واقع تحصیل، راحت ترین راه مهاجرت به آلمان و راحت ترین راه ورود به محوطه دانشگاه های آلمانی زبان و یا انگلیسی زبان می باشد. ویزای جستجوی کار آلمان را به نسبت ویزای کاری آلمان می‌ توان، مسیر کم مانع برای وارد شدن به آلمان و بازار کارش معرفی کرد. ولی سریع ترین راه مهاجرت به آلمان همان تحصیل و مطالعه در آلمان می باشد. اگر زبان محلی آلمان را بلدید و به عبارتی مدرکی دارید که نشان می‌ دهد، می‌ توانید با یک شهروند آلمانی صحبت کنید، اجازه دارید، برای دانشگاه های رایگان اقدام کنید. ولی اگر می خواهید با بسیاری از آلمانی ها به راحتی انگلیسی صحبت کنید و به زبان انگلیسی سوالات خود را از اساتید دانشگاه بپرسید، می توانید برای دوره های ۱۰ تا ۱۲ هزار یورویی آلمان شرکت کنید. برای رسیدن به اقامت آلمان از طریق کار و یا تحصیل و یا از طریق دیگر روش‌ هایی که تقاضا برای آنان به نسبت این دو روش خیلی کم است، باید ثابت شود که شما ۵ سال در آلمان کار کرده اید.

اقامت آلمان از طریق کار

آسان ترین راه مهاجرت به آلمان از طریق مهاجرت کاری و ویزای کار است و یکی از بهترین  و مطمئن ترین راه ها است. زیرا آلمان کشوری است صنعتی که به نیروی متخصص کاری نیاز دارد. کشور آلمان در حال حاضر، به نیروی متخصص در زمینه های فنی مهندسی نیازمند است و این رشته ها از شرایط بسیار خوبی در کشور آلمان برخوردار هستند. رشته های مورد تقاضای کشور آلمان می توان به مهندس مکانیک، مهندس برق، مهندس کامپیوتر و مهندس فناوری اطلاعات IT اشاره کرد. نرخ بیکاری کشور آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای جهان،در پایین ترین سطح قرار دارد و آن حدود 3.4 درصد می باشد.

ویزای کاری آلمان و اخذ آن به دو صورت امکان پذیر است

 

اقامت در المان از طریق ازدواج

 

آیا ازدواج سریع ترین راه مهاجرت به آلمان است؟ حداقل سن برای ازدواج در آلمان 18 سال است و افراد بالای 18 سال منع قانونی ندارند.همچنین افرادی که سن آنها حدود 16 تا 18 سال هستند، با اجازه والدین خود می توانند ازدواج کنند. دو همسری در کشور آلمان غیر قانونی است و به رسمیت شناخته نمی شود. و برای ازدواج مجدد، شخصی که قبلا ازدواج کرده است، باید برگه طلاقش و یا گواهی فوت همسر سابقش را ارائه دهد. اگر شخصی غیر آلمانی با فردی که تبعه آلمان را دارد ازدواج کند شخص شهروند آلمانی می باید ثابت کند که برای ساپورت همسر خود، تمکن مالی دارد و در صورتی که اثبات کنند ازدواج صوری نیست و کاملا قانونی بوده،پس از سه سال می تواند برای اخذ پاسپورت درخواست کند همچنین وی اجازه کار و تحصیل در آلمان را نیز خواهد داشت. اسناد و مدارک مورد نیاز در ازدواج با یک شخص خارجی، باید ترجمه رسمی شده و مهر تائید دادگستری داشته باشند.

اقامت آلمان و اخذ تابعیت از طریق تولد

راحت ترین راه اقامت آلمان از طریق تولد در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. دریافت اقامت کشورهای مختلف از طریق تولد به دو صورت می باشد. اخذ اقامت از طریق خاک به این صورت می باشد که فرزند تازه متولد شده، در خاک کشوری که اصل خاک را پذیرفته به دنیا بیاید، اقامت کشور را کسب می کند. کشورهای کانادا و آمریکا از سیستم خاک تبعیت می کنند. اخذ اقامت از طریق خون به این صورت است که می باید پدر و مادر و یا یکی از آنها آلمانی باشند. در صورتی که این حالت پیش آید، فرزند تازه متولد شده اقامت در المان را به دست می آورد و شهروند آلمان شناخته می شود. در آلمان با تولد فرزند، به والدین و فرزند تازه متولد شده، اقامت یا تابعیت تعلق نمی گردد و  دریافت تابعیت از والدین به فرزند انتقال داده می شود.

فرزندی که والدین او اقامت دائم کشور آلمان را داشته باشند و یا اینکه حداقل هشت سال در خاک این کشور زندگی کرده باشند میتواند تابعیت را اخذ کند. کشور آلمان دو تابعیتی نمی باشد و این موضوع را نمی پذیرد، یعنی اگر شخصی که تابعیت کشور دیگری را دارد، قصد دریافت تابعیت آلمان را داشته باشد، باید بین تابعیت قبلی و تابعیت آلمان، یکی را انتخاب کند. فقط در یک صورت دو تابعیتی بودن را می پذیرد که یکی از والدین او از شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا باشد

اقامت آلمان از طریق پناهندگی

 

آیا راحت ترین کشور پناهندگی، آلمان می باشد؟ خیر به هیچ عنوان ما گرفتن اقامت آلمان  از این روش را پیشنهاد نمی دهیم و هیچ گونه خدماتی از قبیل مشاوره، در زمینه پناهندگی ارائه نمی دهیم و این مطالب صرفا جهت آگاهی و اطلاع رسانی و شما عزیزان در این مقاله آورده شده است. توجه داشته باشید که پناهندگی خطرات بسیار زیادی را در بر دارد .موسسه حقوقی سفیر روش پناهندگی را به هیچ وجه توصیه نمی کند، زیرا شخص پناهنده همیشه در کشور مقصد به عنوان یک سربار شناخته می شود وبه همین دلیل این روش در شآن هیچ انسانی نیست.

در بسیاری از مواقع پناهنده با هزاران دروغ  و کلک وارد کشور مقصد می شود. در کنوانسیون ژنو پناهنده شخصی است که قصد بازگشت به کشور خود را داشته باشد،خطر مرگ وی را تهدید می کند و جان یا مال او به خطر می افتد و به دلایل مذهبی سیاسی، ملیت و یا دین، ترس از آزار و اذیت و شکنجه دارد. تعداد بسیاری از افراد که از طریق پناهندگی اقدام به مهاجرت می کنند، از شرایط و دیگر راه های قانونی جهت اخذ اقامت آلمان آگاهی ندارند. پیشنهاد ما این است که قبل از هرگونه اقدام جهت پناهندگی لینک زیر را که در رابطه با خطرات پناهندگی است مطالعه فرمایید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید

اقامت آلمان برای هنرمندان و افراد فوق موفق

 

گرفتن اقامت آلمان برای هنرمندان و افراد فوق موفق  در این قسمت بررسی میگردد و می باید متذکر شویم مهاجرت هنرمندان و ورزشکاران و افراد موفق یکی از راههای مهاجرت به کشورهای مختلف است.به طور کلی در بعضی از کشور ها این روش برای اشخاصی با شرایط ویژه است که هنرمندان ، نویسندگان،  عکاسان، ورزشکارهای حرفه ای، مترجمان، را در شامل می شود. و افراد باید اثبات کنند معیشت زندگیشان از این روش و به وسیله مهارتی که دارند، می باشد و این مهارت را دارند که بعد از ورود ، برای خود و وابستگانشان، کار ایجاد کنند. در آلمان، اقامت از این روش وجود ندارد و متقاضیان نمی توانند از روش ذکر شده اقامت کشور آلمان را دریافت کنند.

 

 

هزینه های زندگی در آلمان

 

راحت ترین راه اقامت آلمان و هزینه های زندگی در آلمان اطلاعات مفیدی خدمت شما ارائه می دهد تا شما عزیزان را از هزینه های زندگی این کشور، درمدت اقامت در کشورآلمان، مطلع می سازد. هزینه های زندگی،بستگی به سبک زندگی اشخاص دارد که می توان عنوان کرد، به طور متوسط هزینه های زندگی برای هر شخص ماهیانه حدود 800 یورو است. اگر شما اقامت دانشجویی کشور آلمان را داشته باشید، اجازه دارید در مدت تحصیلی و دوران دانشجویی کار کنید و کسب درآمد داشته باشید.افرادی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند، 10 ساعت در هفته و اشخاصی که در مقطع فوق لیسانس دانشجو هستند، در هفته 20 ساعت اجازه کار قانونی دارند

راه های گرفتن اقامت دائم آلمان و تابعیت

راه های گرفتن اقامت دائم آلمان و اخذ تابعیت  آلمان بررسی شد وطبق توضیحاتی که ارائه شد، از هر شش روش مهاجرتی که منجر به دریافت اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت این کشور می گردد و در پی آن بعضی از این روش های مهاجرتی نیزختم به تابعیت می شود. یکی از این راه ها، از طریق تحصیل می باشد که به اقامت دائم و تابعیت منجر نمی شود و باید به یکی از طرق مهاجرتی، مثل ویزای کاری تغییر یابد تا بتوان درخواست تابعیت آلمان را داد.در روش کاری همانطور که ذکر شد متقاضی باید بتواند یک پیشنهاد شغلی، از کارفرما در آلمان دریافت کند اقامت دائم این کشور را دریافت کند تاپس از اقامت سه ساله، با پرداخت کردن بیمه و مالیات خود در طول سه تا 5 سال، می تواند درخواست پاسپورت نماید.

روش سرمایه گذاری از روش های مهاجرتی است که به اقامت دائم و پاسپورت منجر می شود و متقاضیان از این طریق و خرید ملک و همچنین فراهم آوردن فرصت های شغلی بتوانند پاسپورت آلمان را دریافت کنند. روش ازدواج با یک تبعه آلمانی روش دیگری است که به اقامت دائم منجر شده ومتقاضیان می توانند و بعد از سه سال زندگی مشترک، می تواند درخواست پاسپورت کنند. روش دیگر، تولد است که معمولا آلمان سیستم خون را پذیرفته و در شرایط خاص سیستم خاک را قبول می کند. آخرین روش برای مهاجرت به آلمان که از طریق پناهندگی می باشد، به دلیل پر خطر بودن توصیه نمی شود و پیشنهاد می شود برای دریافت اقامت از روش های قانونی اقدام گردد

اقامت آلمان از طریق تحصیل

 

راحت ترین راه اقامت از راه تحصیلی نیز یکی از مهمترین و پرطرفدارترین روش های مهاجرت به کشور آلمان است. افرادی که زیر 18 ساله هستند و قصد دارند برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند، باید قیم و همچنین دانش زبان آلمانی داشته باشند. مقطع لیسانس مدت تحصیل حدود 6 تا 8 ترم طول خواهد کشید. توجه به این نکته ضروری است که در مقطع فوق لیسانس ارائه مدرک دیپلم دوازده ساله و ریز نمرات مقطع لیسانس الزامی است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی  به کشورهای اروپایی می باید به این مورد توجه داشته باشند که با تحصیل در کشورهای اروپایی، نمی توانید اقامت دائم آن کشور را به دست آورید و اقامت تحصیلی یک اقامت موقت است.شما برای اخذ اقامت دائم، می بایست پس از تحصیل، در محیط کار پیدا کنید و برای اقامت دائم درخواست دهید.

دانشگاه های آلمان به دو نوع تقسیم می شود:

دانشگاه های دولتی: تحصیل در این دانشگاه ها به زبان آلمانی است.

دانشگاه های خصوصی: تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه ها ممکن می باشد.

.

.

.

.

 

 

 


نظرات