{ }

اگر به دنبال شروع یک زندگی جدید در کشوری ایده‌آل هستید، به احتمال زیاد درباره اقامت و مهاجرت به کانادا فکر کرده‌اید. کانادا علاوه بر امنیت بالا، کشوری مهاجرپذیر است و به شیوه‌های گوناگونی همچون مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت به کانادا به وسیله نسبت فامیلی یا اساپنسری ، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری ، مهاجرت خودحمایتی کانادا می‌توان اقامت دائم کشور کانادا را اخذ نمود.

در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر توضیح روش‌های مختلف برای مهاجرت به کانادا ، هزینه مهاجرت به کانادا با هر روش را نیز مشخص کنیم و در آخر نیز متوجه خواهید شد که سریع ترین راه مهاجرت به کانادا چیست و روند مهاجرت به کانادا با هر کدام از این روش‌ها چگونه خواهد بود. پس با حامی مهاجر همراه باشید.

روند مهاجرت کاری به کانادا چگونه است؟

کانادا  به دلیل تعداد کثیری از موقعیت‌های شغلی، تبدیل به یک قطب مهاجرتی بزرگ در دنیا شده است. بر طبق ابلاغیه دولت این کشور، کانادا خواهان جذب بیش از 1 میلیون مهاجر در سه سال آینده است. قبل از مهاجرت کاری به کانادا باید با برنامه‌های مهاجرتی شغلی به کانادا آشنا شوید. سپس با توجه به شرایط خود نسبت به انتخاب بهترین برنامه اقدام نمایید. در ادامه برنامه‌های مهاجرت کاری به همراه تعریف خلاصه‌ای از هر کدام برای شما آماده شده است، که می‌توانید به وسیله آن‌ها مناسب‌ترین برنامه را برای خود انتخاب کنید.

اکسپرس اینتری (Express Entry)

اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرت کاری به کانادا مناسب نیروهای متخصص است که برای متقاضیان واجد شرایط مجوز اقامت دائمی در این کشور را صادر می‌کند. سیسیتم اکسپرس اینتری بر اساس یک سیستم امتیازدهی به نام CRS صلاحیت متقاضیان برای مهاجرت به کانادا را بررسی می‌کند. امتیازدهی در اکسپرس اینتری به فاکتورهای متعددی مانند، سن، تحصیلات، تجربه کاری و میزان تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی بستگی دارد.

برنامه اکسپرس اینتری سریع ترین روش مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائمی محسوب می‌شود. چرا که بیش از 80 درصد برندگان این برنامه، در پروسه ای کمتر از 4 ماه موفق به اخذ اقامت دائم کانادا می‌شوند. همچنین متقاضی در صورت برنده شدن در اکسپرس اینتری می‌تواند به همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کند. این برنامه همچنین نسبت به سایر برنامه‌های مهاجرت کاری، کم هزینه‌تر است و شامل کارمزدهای فدرال کمتری می‌شود.

ولی این برنامه علاوه بر مزیت سریع‌ترین روش مهاجرتی، محدودیت‌هایی نیز دارد. شما برای استفاده از این روش باید دارای صلاحیت‌های خاصی باشید و استفاده از آن منوط به داشتن مهارت‌ها و صلاحیت‌های زبانی و شغلی است. از جمله این صلاحیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن سطح خاصی از مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی که با معیار CLB سنجیده می‌شود.
  • دارا بودن سطح خاصی از مهارت‌های کاری و شغلی که با معیار NOC سنجیده می‌شوند.
  • داشتن میزان خاصی از سابقه کار
  • در بعضی موارد نیز به توصیه ‌نامه‌های کاری نیاز خواهید داشت.

هزینه مهاجرت به کانادا با روش اکسپرس اینتری

اگر شما صلاحیت لازم را داشتید و توانستید به وسیله روش اکسپرس اینتری پذیرش بگیرید، پس از آن باید ثابت کنید که به اندازه لازم پول دارید که برای حمایت مالی از خود و خانواده‌‌ای که به کانادا می‌آورید، کفایت کند. مقدار پول لازم برای این کار در جدول زیر مشخص شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز (برحسب دلار کانادا)

تعداد اعضای خانواده

12,960

1

16,135

2

19,836

3

24,083

4

27,315

5

30,806

6

34,299

7

3,492

برای هر عضو بیشتر

 

علاوه بر هزینه‌هایی که در بالا ذکر شد، هزینه‌هایی نیز به منظور پرداخت کارمزد خدمات وجود دارند که در هر مرحله از پروسه دریافت پذیرش به وسیله اکسپرس اینتری باید پرداخت نمایید. این هزینه‌ها نیز به شرح زیر است :

کارمزدهای جدید تا تاریخ 30 آپریل 2021 
(برحسب دلار کانادا)

کارمزدهای اکسپرس اینتری

1,325

هزینه درخواست شما : هزینه تشکیل پرونده و کارمزد حق اقامت دائم

825

هزینه درخواست شما
(بدون کارمزد حق اقامت دائم)

1,325

در صورت به همراه داشتن همراه : هزینه تشکیل پرونده و کارمزد حق اقامت دائم

825

در صورت به همراه داشتن همراه : هزینه تشکیل پرونده بدون کارمزد حق اقامت دائم

225 دلار به ازای هر فرزند

در صورت به همراه داشتن فرزند

500

کارمزد حق اقامت دائم
(ممکن است در آینده تغییر کند)

 

برنامه استانی کانادا (Provincial Nominee Program یا (PNP

تمامی 10 استان و 3 قلمرو کانادا (به استثنای استان کبک) برنامه مهاجرتی مختص به خود را دارند که به  برنامه استانی یا PNP مشهور است. برنامه مهاجرتی PNP این اجازه را به هر استان می‌دهد که با توجه به شرایط اقتصادی و مشاغل مورد نیاز خود اقدام به جذب نیروهای متخصص کنند. متقاضیان این برنامه در صورت تائید صلاحیت موفق به اخذ اقامت دائمی کانادا در آن استان خواهند شد.

غالبا برنامه استانی کانادا اقدام به جذب نیروهای خارجی می‌کند که در آن سمت شغلی کمبودش یافت می‌شود. برای مثال اخیرا استان ساسکاچوآن در حال جذب تعداد زیادی برنامه نویس کامپیوتر می‌باشد.

هم اکنون بیش از 80 برنامه استانی در کشور کانادا در جریان است که در طی آن، هر استان اقدام به جذب نیروی مورد نیاز خود می‌کند. در این برنامه، واجد شرایط شدن شما در هر سمت شغلی به معنای مهاجرت به کانادا خواهد بود. مزیت روش PNP این است که نسبت به رویه‌های دیگر مهاجرت کاری به کانادا همچون اکسپرس اینتری نیاز به مهارت و امتیاز پایین‌تری دارد و کسانی که حائز شرایط اکسپرس اینتری نیستند، می‌توانند به عنوان روش جایگزین از آن بهره ببرند.

از معایب این روش نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروسه آن طولانی مدت است و عموما بین 1 تا 2 سال زمان می‌برد.
  • محدودیت استانی دارد، به این معنی که شما فقط باید به استانی که خواهان کار شماست مهاجرت کنید.
  • نسبت به رویه‌های دیگر مهاجرت کاری، گران‌تر تمام می‌شود و کارمزدهای بیشتری را شامل می‌شود.

هزینه مهاجرت به کانادا با روش PNP

برای استفاده از این روش نیز باید ثابت کنید که به میزان کافی پول دارید و می‌توانید از عهده حمایت مالی خود و خانواده‌ای که به کانادا می‌آورید، بربیایید. حداقل سرمایه‌ای که به این منظور نیاز دارید بسته به استانی که در آن پذیرش دریافت می‌کنید متفاوت است و بسیار وابسته به هزینه‌های زندگی در آن استان است. ما در اینجا به عنوان مثال جدول هزینه‌های PNP استان ساسکچوان کانادا را نشان داده‌ایم، هزینه سایر استان‌ها کمی از این مبالغ بالاتر و یا پایین‌تر خواهد بود.

میزان سرمایه مورد نیاز برای پذیرش PNP در ساسکچوآن

تعداد اعضا خانواده

حداقل سرمایه مورد نیاز (برحسب دلار کانادا)

یک نفر

$12, 669

دو نفر

$15, 772

سه نفر

$19, 390

چهار نفر

$23, 542

پنج نفر

$26, 701

شش نفر

$30, 114

هفت نفر یا بیشتر

$33, 528

 

هزینه‌های تشکیل پرونده PNP نیز برای هر استان به صورت مجزا حساب می‌شود و علاوه بر آنکه باید هزینه‌های مربوط به تشکیل پرونده هر استان را جداگانه پرداخت کنید، باید هزینه‌های تشکیل پرونده فدرالی که در اکسپرس اینتری ذکر شد نیز را پرداخت نمایید.

 

برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot)

برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک (AIP) از سال 2017 به منظور جذب نیروی کاری در ناحیه آتلانتیک برگزار شده است و یکی از راه‌های اخذ کاقامت دائم یکی از چهار استان کانادا در اقیانوس آرام به نام‌های جزیره نیوفاوند لند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیو برانزویک و نوا اسکوشیا است.

کارفرمایان معین این استان‌ها مجاز هستند از طریق برنامه AIP  نیروهای خارجی مورد نیاز خود را استخدام کنند. بنابراین چنانچه کارفرمایی معینی در کانادا پیشنهاد کاری برای یک تبعه خارجی ارسال نماید، آن شخص قادر خواهد بود از طرف سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا به این کشورمهاجرت کند. مهم‌ترین مزیت این برنامه ساده بودن شرایط آن است، به این معنا که شما برای استفاده از این برنامه نیاز به مهارت‌های کاری و زبانی بالایی ندارید و چنانچه بتوانید شرایط مورد نیاز کارفرمای خود را احراز کنید، امکان استفاده از این برنامه وجود خواهد داشت.

همچنین یک شیوه دیگر نیز برای اخذ اقامت دائم این استان‌های کانادا وجود دارد و آن هم تحصیل در یکی از این چهار استان کاناداست. برای اخذ اقامت از طریق این روش شما باید 16 ماه تا 2 سال در این استان‌ها زندگی کنید و صلاحیت لازم را از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این استان‌ها کسب کنید.

 از معایب برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • طولانی بودن پروسه آن که بین 12 تا 18 ماه زمان می‌برد.
  • نیاز به درخواست کارفرما دارد.
  • شرایط این برنامه محدود به استان‌های چهارگانه آتلانتیک و در کل کانادا قابل اجرا نیست.
  • استان‌های ذکر شده اغلب جزایری هستند که اندازه شهرهای دیگر کانادا رشد و پیشرفت نداشته‌اند و زندگی در آن‌ها مخاطرات خاص خود را دارد.

هزینه مهاجرت به کانادا با روش پایلوت آتلانتیک

 برای مهاجرت به کانادا با روش پایلوت آتلانتیک باز هم نیاز به اثبات تمکن مالی خود دارید. شما باید نشان دهید که تمکن کافی برای زندگی خود و خانواده‌تان در این چهار استان کانادا را دارید. همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید؛ میزان سرمایه‌ای که به این منظور نیاز است، نسبت به سایر روش های مهاجرت کاری به کانادا کمتر و به صرفه‌تر است و خود این موضوع نیز می‌تواند برای کسانی که سرمایه کمی دارند یک مزیت مهم اقتصادی باشد.

سرمایه مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی در برنامه پایلوت آتلانتیک

تعداد اعضا خانواده

حداقل سرمایه مورد نیاز (برحسب دلار کانادا)

یک نفر

$ 3,240

دو نفر

$ 4,034

سه نفر

$ 4,959

چهار نفر

$ 6,021

پنج نفر

$ 6,829

شش نفر

$ 7,702

هفت نفر یا بیشتر

$ 8,575

 

برنامه پایلوت مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی ( (RNIP

یکی دیگر از برنامه های مهاجرت کاری به کانادا ، برنامه پایلوت مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی (Rural and Northern Immigration Pilot) است که از ژوئن 2019 و با هدف رفع فاصله اجتماعی و قوی  کردن جوامع کوچک و به ویژه مناطق روستایی مورد اجرا قرار گرفته است.

کارفرمایان این مناطق این شانس را دارند که به منظور جذب نیرو فرصت‌های کاری خود را اعلام نمایند. افراد خارجی جویای کار که خواهان زندگی در کانادا و اخذ اقامت دائم در این کشور هستند، می‌توانند از این موقعیت‌ها استفاده کنند و در صورتی که در کار خود موفق عمل کنند. کارفرمایان می‌توانند از دولت اقامت دائم این شخص را درخواست نمایند.

کانادا به دلیل کاهش نرخ تولد و بازنشستگی زودرس، احتیاجی فوری به نیروی کار متخصص دارد. اکثر مهاجران به دنبال کار در مناطق شهری بزرگ هستند و تفکر آن‌ها این است که کار در شهرهای بزرگ درآمد بیشتری برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد. حال آنکه به دلیل بیشتر بودن سطح هزینه‌ها در شهرها و همچنین رقابت شدید کاری در شهرها، تقاضای کار در مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری بالاتر است و  تقاضای بالاتر به معنای حقوق بالاتر است. در جدول زیر می‌توانید مناطقی که به وسیله این شیوه مهاجرت کاری به کانادا، نیرو جذب می‌کنند، مشاهده نمایید:

مناطق مشارکت کننده در برنامه پایلوت مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی

منطقه

وضعیت پذیرش

نورث بی ، اونتاریو

به زودی

ساد بری، اونتاریو

پذیرش مدارک

تیمینز، اونتاریو

پذیرش مدارک

سولت اس تی ماری، اونتاریو

پذیرش مدارک

ثاندر بی ، اونتاریو

پذیرش مدارک

براندون، مانیتوبا

پذیرش مدارک

آلتونا/ راین لند ، مانیتوبا

پذیرش مدارک

مووز جاو، ساسکچوآن

به زودی

کلارشولم، آلبرتا

پذیرش مدارک

ورنون، بریتیش کلمبیا

پذیرش مدارک

وست کورتینای، بریتیش کلمبیا

پذیرش مدارک

 

هزینه مهاجرت به کانادا با  برنامه پایلوت مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی ( RNIP )

مهاجرت به کانادا با برنامه پایلوت مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی نیاز به اثبات تمکن مالی دارد. شما باید نشان دهید که تمکن کافی برای زندگی خود و خانواده‌تان را دارید. همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید؛ میزان سرمایه‌ای که به این منظور نیاز است، نسبت به مناطق شهری کانادا کمتر است و یک گزینه اقتصادی برای کسانی است که به دنبال اخذ اقامت دائم کانادا به وسیله کار هستند.

سرمایه مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی در برنامه پایلوت مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی

تعداد اعضا خانواده

حداقل سرمایه مورد نیاز (برحسب دلار کانادا)

یک نفر

$ 8,922

دو نفر

$ 11,107

سه نفر

$ 13,654

چهار نفر

$ 16,579

پنج نفر

$ 18,803

شش نفر

$ 21,207

هفت نفر یا بیشتر

$ 23,611

 

برنامه مهاجرت کاری ویژه برای پرستاران کودک و مراقبت از افراد ناتوان ( این برنامه در حال حاضر متوقف شده است)

این برنامه از 18 ژوئن 2019 آغاز شده است و تحت این برنامه می‌توانید، با احراز شایستگی و داشتن پیشنهاد کار، اقامت دائم کانادا را دریافت نمایید. از مزایای این برنامه می‌توان عدم نیاز به تاییدیه LMIA را عنوان کرد. اکثر پیشنهادهای شغلی در کانادا باید به تایید سازمان کار و امور اجتماعی این کشور (که اختصارا LMIA نامیده می‌شود) برسند؛ اما در این مورد خاص احتیاجی به تاییدیه LMIA نیست.

از معایب این روش نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدود به یک موقعیت شغلی خاص است.

روند مهاجرت تحصیلی به کانادا چگونه است؟

طبق گزارش ICEF، کانادا اکنون به عنوان چهارمین کشور پیشرو در عرصه پذیرش دانشجویان بین المللی، پس از ایالات متحده امریکا ، انگلستان و استرالیا قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود پذیرش دانشجو برای تحصیل در کانادا به دلیل رشد جمعیت طبقه متوسط در بازارهای نوظهور و افزایش دانشجویان بین المللی رو به افزایش خواهد رفت.

در حال حاضر مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از پر تقاضا ترین روش های مهاجرت به کانادا محسوب می شود. دلایل اصلی آن عبارت از موارد زیر هستند:

  • رنکینگ بالای دانشگاه های کانادا در سطح جهانی
  • شهریه‌های مناسب نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی
  • رفتار خوب کشور کانادا با مهاجران و تمایل کشور کانادا برای جذب دانشجویان بین المللی
  • مدارک معتبر دانشگاه‌ های کانادا که به راحتی در کشورهای آمریکا و انگلستان قابل معادل‌سازی و پذیرش هستند.
  • اجازه کار در کنار تحصیل
  • امکان استفاده از بورس‌های گوناگون تحصیلی
  • امکان تحصیل دانش آموزان در این کشور نیز فراهم است.

توجه داشته باشید که محصلان بین المللی در ابتدای ورودشان به کانادا قادر به اخذ اقامت دائمی خود نخواهند بود و زمانی می توانند برای اقامت دائمی کانادا اقدام نمایند که تحصیلشان در این کشور به اتمام رسیده باشد. برای اخذ مهاجرت تحصیلی به کانادا ابتدا نیازمند اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید. می‌توانید برای آشنایی با ویزای تحصیلی کانادا و نحوه اخذ آن این مقاله را مطالعه فرمایید.

پس از پذیرش گرفتن در یکی از مراکز آموزشی کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید در این کشور به تحصیل پرداخته و در کنار تحصیل کار کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که راحت‌تر از عهده مخارج زندگی و تحصیل در کانادا بربیایید. پس از پایان تحصیلات در کانادا می‌توانید به وسیله یکی از دو روش زیر روند مهاجرت تحصیلی به کانادا را طی نمایید :

  1. روند مهاجرت تحصیلی به کانادا با روش کلاس تجربه کانادایی: (CES)

به منظور بهره بردن از این روش باید پس از فارغ‌التحصیلی درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) را بدهید. دریافت این مجوز منوط به شرایط زیر است:

  • در صورت تحصیل کمتر از 8 ماه، واجد شرایط نخواهید بود.
  • در صورت تحصیل از 8 ماه تا 2 سال، مجوز PGWP شما، فقط به اندازه زمان تحصیل شما اعتبار خواهد داشت.
  • در صورت تحصیل بیشتر از 2 سال مجوز PGWP شما تا سه سال اعتبار خواهد داشت.

پس از اخذ مجوز PGWP ، شما مجاز به کار در کانادا هستید. کار در کانادا به شما فرصت این را می‌دهد که از تجارب کاری ارزشمندی برخوردار شوید و به این ترتیب می‌توانید ویزای کلاس تجربه کانادایی  (CES)  را دریافت نمایید. این ویزا نوعی برنامه مهاجرتی اقامت موقت برای نیروهای کار خارجی است که قصد دارند، اقامت خود را دائمی کنند. نیروهای کاری که دارای این ویزا هستند از موقعیت ایده‌آلی برای دریافت اقامت دائم کانادا بهره‌مند هستند.

  1. روند مهاجرت تحصیلی به کانادا با برنامه استانی کانادا (PNP) :

برخی از استان‌های کانادا مزایای مهاجرتی را برای دانشجویانی که تحصیلات خود را در آن استان به اتمام می‌رسانند و علاقه دارند که در کانادا اقامت داشته و کار کنند، در نظر می‌گیرند. استان‌هایی که چنین فرصت‌هایی را به دانشجویان خود پیشنهاد می‌دهند شامل موارد زیر هستند:

  • بریتیش کلمبیا
  • مانیتوبا
  • نیو برانزویک
  • نیوفاوند لند و لابرادور
  • نوا اسکوشیا
  • اوناتاریو
  • جزیزه پرنس ادوارد
  • ساسکچوآن

مهاجرت تحصیلی به کانادا، مزیت مهمی دارد و آن ساختن قوی پایه زندگی در کشور دیگر است. شما می‌توانید علاوه بر تحصیل در یک دانشگاه معتبر، موقعیت شغلی آینده خود را نیز خلق کنید و با تجارب کاری و زندگی کانادایی در حین تحصیل خود آشنا شوید. تحصیل در کانادا شیوه بسیار مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند آینده کاری و زندگی خود را به صورت مستحکم بنا کنند. در صورت احتیاج به دریافت راهنمایی و مشاوره در مورد چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید با مرکز تماس ما در موسسه حامی مهاجر تماس حاصل کنید.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

هزینه تحصیل در کانادا معمولا 25000 دلار در سال می‌باشد. اگر در محوطه دانشگاه اقامت داشته باشید، هزینه تحصیل در حدود 800 دلار در ماه می‌باشد. اگر خارج از محوطه دانشگاه باشید، کمی ارزان‌تر است و معمولا حدود 500 دلار در ماه است. هزینه غذا در محوطه دانشگاه معمولا حدود 700 دلار در ماه است و اگر خارج از محوطه دانشگاه باشید هزینه حدود 200 دلار در ماه می باشد. با توجه به گزارشات اخیر آمار کانادا، هزینه های تحصیل در ایالت انتاریو گران تر است. هزینه تحصیل در کانادا نسبت به هزینه تحصیل در آمریکا و هزینه تحصیل در انگلستان کمتر می باشد.

هزینه تحصیل در کانادا ، هزینه خورد و خوراک و هزینه خوابگاه به صورت ماهانه مبلغی حدود 4500 دلار می باشد. اما فکر نکنید که هر دانشجوی بین المللی باید هزینه زیادی برای تحصیل در کانادا پرداخت کند و راه هایی وجود دارد که می تواند این هزینه ها را کاهش دهد. اگر سابقه تحصیلی شما خوب باشد، احتمال گرفتن بورسیه تحصیلی بالا است. دانشگاه های زیادی هستند که کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان می دهند.

مهاجرت به کانادا با ویزای اسپانسری (اقامت گرفتن برای خانواده)

یکی از سیاست های کشور کانادا نزدیک کردن شهروندان کانادایی به خانواده های خود است. از این جهت افرادی که در کانادا زندگی می‌کنند قادر خواهند بود از طریق این ویزا برای خانواده خود اقامت دائمی دریافت کنند. برای اسپانسر شدن در ویزای خانوادگی، فرد باید دارای اقامت دائمی یا شهروندی این کشور باشد.

 این دسته از متقاضیان می توانند برای همسر و فرزندان خود دعوت‌نامه ارسال کنند و مجوز اقامت دائمی آن‌ها را کسب نمایند. در حال حاضر متقاضیان با ویزای اسپانسری کانادا قادر به اخذ اقامت دائم برای والدین خود نخواهند بود. اما توجه داشته باشید والدین نیز، تحت سوپر ویزای کانادا می توانند به این کشور مهاجرت کنند.

سرمایه گذاری به منظور مهاجرت به کانادا

ویزای سرمایه گذاری مناسب برای افرادی است که از دارایی و تمکن مالی کافی برخوردار هستند یا مدیریت کسب کاری را خارج از کانادا بر عهده دارند. کشور کانادا با اجازه سرمایه گذاری افراد با تجربه، بستر رشد و پیشرفت این کشور را فراهم کرده است.

چنانچه شما یک کارآفرین خلاق و نوآور هستید و می‌توانید کاری در مقیاس جهانی به وجود آورده و تعدادی کارمند را مشغول به کار کنید، این ویزا مخصوص شماست. چنانچه ایده استارت آپی شما قابلیت رقابت در سطح جهان را داشته باشد و یکی از شرکت‌های معتبر در کانادا از ایده شما حمایت کند، می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید.

برای این کار علاوه بر داشتن مهارت‌های زبانی و تجارب کاری کافی احتیاج به مبلغ کافی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد موقعیت شغلی برای تعداد به خصوصی از شهروندان کانادایی دارید که جزییات این شرایط با توجه به برنامه‌های استان‌های کانادا متفاوت است. شما می‌توانید جزییات هزینه‌ها و شرایط سرمایه‌گذاری در هر استان را در جدولی که در ادامه ارائه خواهیم کرد، مشاهده کنید.

در حال حاضر دو برنامه سرمایه گذاری در کانادا دایر است که شامل برنامه سرمایه گذاری فدرال و برنامه کبک می‌شوند. هر دو برنامه به متقاضیان ثروتمندی که قصد سرمایه گذاری 5 ساله (و مورد تائید کانادا) در این کشور را داشته باشند مجوز اقامت دائمی صادر می‌کنند. همچنین متقاضیان تحت این برنامه می‌توانند اقامت همسر و فرزندان خود را دریافت نمایند.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

 

نوع برنامه استانی

ارزش خالص

(برحسب دلار کانادا)

حداقل سرمایه‌گذاری

(برحسب دلار کانادا)

شرایط و حداقل میزان

تجربه مدیریت/مالک بودن

کار

بریتیش کلمبیا

$600,000

$200,000

3 سال تجربه کاری و ایجاد موقعیت کار تمام وقت برای یک شهروند کانادایی

مانیتوبا

$500,000

$250,000

3 سال تجربه کاری

نیو برانز ویک

$600,000

$250,000

3 سال تجربه کاری

استان‌های شمال غربی

$500,000

$300,000

3 سال تجربه کاری

نوا اسکوشیا

$600,000

$150,000

3 سال تجربه کاری

اوناتاریو

$800,000

$600,000

ایجاد موقعیت کار تمام وقت برای دو شهروند کانادایی

پرنس ادوارد

$600,000

-

-

کبک

$900,000

$200,000

-

ساسکچوآن

$500,000

$75,000

3 سال تجربه کاری

 

مهاجرت خودحمایتی کانادا

برنامه خود این برنامه به افراد خود ساخته اجازه اقامت دائم در کانادا می‌دهد. شما برای استفاده از این برنامه باید دارای تجارب مرتبط در زمینه فعالیت‌های فرهنگی یا ورشی باشید و همچنین قادر باشید تا یک نقش مهم و چشم‌گیر در حیات فرهنگی و ورزشی کانادا بازی کنید. بنابراین افرادی واجد شرایط این مهاجرت هستند که واجد شرایط جدول زیر باشند :

حداقل دو سال تجربه کاری در رشته خودتان (امتیازش تا 5 سال بالاتر می‌رود)

تجربه کاری

داشتن مدرک تحصیلی یا مهارتی مرتبط با رشته شما

تحصیلات

به صورت ایده آل بین 18 تا 35 سال

سن

تبحر در زمینه زبان‌های رسمی کانادا (پایه، متوسط، سطح بالا)

مهارت‌های زبانی

یکی شدن با جامعه کانادایی چقدر برایتان آسان است.

تطبیق‌پذیری

 

هزینه مهاجرت خودحمایتی کانادا

هزینه کلی مهاجرت خودحمایتی کانادا بر مبنای تشکیل پرونده مهاجرت کسب و کار و بیزینس محاسبه می‌شود و شامل موارد جدول زیر می‌باشد :

 

هزینه مهاجرت خودحمایتی کانادا

هزینه تشکیل پرونده

هزینه (برحسب دلار کانادا)

شخص متقاضی

$ 1,575

کارمزد اقامت دائم

 $500

تشکیل پرونده برای همسر

$825

به ازای هر فرزند

$225

 

سایر روش های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از سایر روش هایی مانند ویزای بشر دوستانه و تجربه کاری نیز امکان پذیر است.

مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری

CEC یا کلاس تجربه کاری، یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا است که زیر مجموعه‌ای از سیستم مهاجرتی اکسپرس اینتری می‌باشد. این برنامه به  اشخاص اجازه ورود به کانادا برای کار کردن را می‌دهد و حداقل پس از 1 سال سبب اقامت دائمی این کشور می شود. دولت کانادا تعداد زیادی از استعدادها و افراد متخصص را در میان کسانی که در کشور مشغول کار هستند، شناسایی می‌کند و با دادن اقامت دائم به آن‌ها زمینه پیشرفت و آینده درخشان برای کشور خود را فراهم می‌کند.

ویزای بشر دوستانه برای مهاجرت به کانادا

H&Cs یا ویزای بشر دوستانه برای متقاضیانی است که واجد شرایط برای اقامت در کانادا نمی‌باشند اما در این کشور زندگی می کنند. اخذ این ویزا از داخل کانادا امکان پذیر است. اخذ این ویزا صرفا برای افرادی است که به صورت پناهجو وارد کشور شده‌اند.

سریع ترین راه مهاجرت به کانادا

اگر شما تا به اینجای مقاله با ما همراه بوده باشید، حتما به این جمع‌بندی رسیده‌اید که سریع ترین راه مهاجرت به کانادا چیست. در حال حاضر سریع ترین راه برای مهاجرت به کانادا استفاده از برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری است.

این روش یک برنامه مهاجرت کاری است، که همانطور که از نامش مشخص است و در قسمت‌های بالاتر این مقاله آن را بررسی کردیم، پروسه زمانی آن نسبت به سایر روش‌ها از سرعت بیش تری برخوردار است. سعی خواهیم کرد که در مقاله‌ای جداگانه به معرفی کامل روش اکسپرس اینتری پرداخته و اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

مهاجرت به کانادا بدون وکیل

آیا مهاجرت به کانادا بدون نیاز به وکیل نیز امکان‌پذیر است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که بله چنین کاری امکان‌پذیر است، اما ریسک بالایی دارد. شاید استفاده از وکیل در وهله اول هزینه‌بر به نظر برسد، اما ریسک عدم مشورت با یک وکیل می‌تواند در آینده هزینه‌های بسیار زیادتری را به شما تحمیل کند و این موضوع وقتی جنبه مهم‌تر پیدا می‌کند که بدانید حدود 90 درصد از درخواست‌هایی که برای ویزا و اقامت ارسال می‌شوند، عدم پذیرش شده و یا اصطلاحا ریجکت می‌شوند.

ریجکت شدن‌های پی در پی نه تنها انگیزه شما برای پیگیری کارهای خود را از بین می‌برد، بلکه باعث تحمیل هزینه‌های اضافی در هر مرحله از کار شما می‌گردد. علاوه بر این مهاجرت به یک کشور دیگر مسائل زیادی به همراه دارد و همواره خطر کلاهبرداری چه در داخل و چه در خارج از کشور شما را تهدید می‌کند. آشنا نبودن به قوانین کشور مقصد، نداشتن تجربه کافی در این زمینه و بزرگ بودن ابعاد تاثیرات مهاجرت بر روی زندگی شخص عواملی هستند که استفاده از یک وکیل خوب به این منظور را امری مهم می‌کند و شما را از خطرات بیشمار پیش رو در امان نگاه می‌دارد.


نظرات