{ }

وکیل دعاوی علامت تجاری و اختراع

وکیل دعاوی علامت تجاری و اختراع، با بررسی قوانین و مقررات مربوط و رویه عملی، امور ثبت را به درستی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

حقوق علامت یا برند تجاری شرکت‌ها و موسسات، از نظر تقسیم بندی دروس دانشگاهی، زیرمجموعه گرایشی از حقوق به نام حقوق مالکیت فکری یا معنوی است.

حقوق مالکیت معنوی امروزه به عنوان یکی از مسائل زیربنایی سیاست نوین اقتصادی و ابزار مهم و اساسی برای رشد اقتصادی است.

حمایت قوی و مؤثر از حقوق مالکیت معنوی، از جهات مختلفی است که در ادامه، دلیل برتری این دارایی بر دارایی‌های مادی را توضیح خواهیم داد.

علاوه بر ایجاد انگیزه و تشویق مبتکرین، نوآوران، مخترعین و مؤسسات تحقیقاتی، با ارزش‌ترین سرمایه در معاملات و داد و ستدهای تجاری است.

برای فعالیت‌های ابتکاری، عامل بسیار مهم در تسهیل انتقال تکنولوژی و جلب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش‌های معین اقتصادی است.

اهمیت این امر، برای تحقق و تسریع توسعه در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی است.

به استناد ماده ۳۰ قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری، هر نشان قابل رویتی که بتواند کالا یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم جدا کند را علامت تجاری می‌گویند.

علامت جمعی یعنی هر نشان قابل مشاهده‌ای که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت برند معرفی شود.

و بتواند مبدا یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند: کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان، تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می‌کنند جداسازی کند.

نام تجاری یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

هر یک از موارد گفته شده را زمانی می‌توان به صورت انحصاری مورد استفاده قرار داد که مطابق قانون و به کمک وکیل تجاری به ثبت رسیده باشد.

در این صورت، کلیه حقوق متعلق به آن علامت تجاری، انحصارا در اختیار ثبت کننده علامت است.

 

 

وکیل علائم تجاری و نحوه اعتراض به علامت ثبت شده

به استناد ماده ۳۷ قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری، هر ذی‌نفع می‌تواند حداکثر تا سی روز از تاریخ انتشار آگهی، اعتراض خود را نسب به علامت ثبت شده، به اداره مالکیت صنعتی ارائه نماید.

اعتراضی که از سوی افراد، انجام می‌گیرد، به دو دلیل می‌تواند باشد.

1- علامت مذکور، شرایط تعیین شده در بند الف ماده ۳۰ را ندارد و نمی‌تواند به عنوان علامت تجاری ثبت شود.

2- علامت، به دلایل بیان شده در ماده ۳۲ جزو علائم تجاری نیست.

 

 

وکیل علامت تجاری و نحوه رسیدگی به اعتراض در اداره مالکیت صنعتی

نحوه رسیدگی به دعاوی علامت تجاری و اختراع توسط وکیل تجاری به این صورت است. که اداره مالکیت صنعتی، پس از دریافت اعتراض، رونوشت را به متقاضی ابلاغ می‌کند. و بیست روز به متقاضی مهلت می‌دهد تا در صورت پایبندی خویش به اعتراض صورت گرفته، دلایل خود را به اداره ارسال کند.

پس از ارسال لایحه از سوی معترض، اداره مالکیت صنعتی، رونوشت را در اختیار معترض قرار داده و با در نظر گرفتن دفاعیات طرفین، اقدام به اتخاذ تصمیم می‌نماید.

 

ثبت برند و نام تجاری

 

 

 

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بيشتر و مشاوره رايگان با

موسسه حقوقی ثبت سفير تماس بگيريد


نظرات




مطالب مرتبط