{ }

مراحل اخذ مجوز کارگاه تولیدی

قبل از هرکاری جهت دریافت جواز تاسیس ، باید در سایت بهین یاب ثبت نام نمود و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، باید در سایت ثبت نام و طرح توجیهی و ...را درج نمود.

مراحل ثبت مجوز کارگاه تولیدی در سایت بهین یاب شامل مراحل زیر می باشد:

  1. درج کلمه کاربری و رمز عبور در سایت بهین یاب (چنانچه فاقدآن هستید باید حساب کاربری ایجاد نمایید)
  2. ثبت تقاضای جواز تاسیس.
  3. مشخص کردن اولویت موضوع.
  4. صدور مجوز کارگاه تولیدی.

پس از انجام این مراحل باید منتظر بررسی ثبت نام توسط کارشناس ذیربط ماند تا چنانچه مشکلی نداشته باشد، جواز تاسیس صادر شود. توجه به این نکته در هنگام اخذ جواز ضروری است که تنها محصولات مرتبط بهم در یک جواز ذکر می شوند (مثلا مواد غذایی و لوازم الکتریکی را نمی توان با هم در یک جواز قرار داد) چون هر کالا دارای یک کد آیسیک است که باید به هم مرتبط باشند.

نکته : ثبت نام در سایت بهین یاب و دریافت نام کاربری و رمز عبور برای هر شخص و هر شرکت فقط یکبار امکان پذیر است بدین مفهوم که تنها یکبار می توان هر کد ملی و هر شناسه ملی را در سایت ثبت نام کرد و لازم است نام کاربری و کلمه عبور را پس از ثبت نام حفظ کند.

پس از دریافت جواز تاسیس می توان تقاضای اخذ پروانه بهره برداری را کرد بدین مفهوم که جواز تاسیس پیش نیاز اخذ پروانه بهره برداری می باشد.

شایان توجه است که در تهران بخاطر مسائل آلودگی ، جواز تاسیس تمامی کالاها به استثنای مواد غذایی فقط برای شهرک سالاریه صادر می شود.

پروانه تولید کارگاهی

 

جواز تاسیس کارگاهی

منظور از جواز تاسیس کارگاهی، جوازی می باشد که به اشخاص اعم از اشخاص حقیقی وحقوقی به منظور به انجام رسانیدن فعالیت تولیدی و یا اقتصادی ارائه می گردد.جواز تاسیس کارگاهی به صاحب خود این اجازه را می دهد تا در یکی از شهرک های صنعتی به تولید محصولی بپردازند که در خود جواز ذکر شده است.

تاسیس کارگاه تولیدی

ابلاغیه تاسیس وراه اندازی کارگاه تولیدی مجوزی می باشد که در صورت تقاضای اشخاص حقیقی و حقوقی درخواست کننده تاسیس کارگاه تولیدی به آن ها ارائه می شود.تا اشخاص با مشخصاتی که در برگه تقاضا قید شده است به منظور راه اندازی کارگاه تولیدی مورد نظر مبادرت کنند.ابلاغیه تاسیس صادر شده به مدت زمان یکسال از تاریخ صدور معتبر می باشد و تمدید آن برای یک دوره یکسال دیگر بدون مشکل می باشد.چنانچه مدت زمان یکساله به پایان رسید و ابلاغیه تاسیس برای تاسیس کارگاه استفاده نشود ابلاغیه تاسیس باطل خواهد شد.

مراحل راه اندازی کارگاه تولیدی

شما برای اینکه کارگاه تولیدی را راه اندازی کنید باید قبل از هر مبادرتی به منظور تهیه محل مناسب،مواد اولیه و یا استخدام نیروی کار مبادرت نمایید.تاسیس و راه اندازی کسب و کار و کارگاه تولیدی به زمان و هزینه زیادی نیازمند می باشد.بیشتر اشخاص با هزینه کم قصد تاسیس و راه اندازی کسب و کاری را دارند.به موجب همین امر باید قبل از هر مبادرتی از درست بودن مسیر کسب وکار مطمئن شوید و همه جوانب را بسنجید.

مراحل گرفتن مجوز کارگاه خیاطی

  1. فرم تقاضا نامه را کامل نمایید.
  2. اصل شناسنامه و کارت ملی را ارائه نمایید.
  3. ارائه اصل پایان خدمت یا معافیت دایم برای آقایان الزامی است.
  4. تعداد 1 قطعه عکس 4×3 مربوط به سال جاری ارائه گردد.
  5. مدارک و مستندات مبنی بر سابقه تولید در رشته مورد تقاضا ارائه گردد.
  6. استرداد جواز تاسیس برای متقاضی پروانه تولیدکارگاهی بدون سابقه تولید قبلی الزامی است.
  7. ارائه اصل سند مالکیت و بنچاق یا اجاره نامه معتبر به نام متقاضی.
  8. ارائه تعهد نامه عدم اشتغال.
  9. ارائه آخرین مستندات مربوط به پرداخت حق بیمه شاغلین درکارگاه برای متقاضی دارای سابقه تولید قبلی الزامی است.
  10. برای شخصیت حقوقی ارائه اصل اساسنامه شرکت الزامی است.
  11. ارائه رونوشت روزنامه رسمی به همراه آخرین تغییرات برای شخصیت حقوقی الزامی است.
  12. ارائه رونوشت گزارش حسابرسی سالانه شرکت برای شخصیت حقوقی الزامی است.

 

مجوز کارگاه تولیدی چیست؟

مجوز کارگاه تولیدی به مجوزی گفته می شود که به اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی داده می شو که قصد سرمایه گذاری و یا اشتغال در زمینه خاصی را دارند. با توجه به نوع محصول، وزارت صنایع و معادن و تجارت، یا جهاد کشاورزی یا...، جواز تاسیس را صادر می کنند. بعلاوه وزارت بهداشت نیز مرجعه صدور اخذ برخی کالاها از قبیل ابزارهای پزشکی (سرنگ ، نخ جراحی و …. ) می باشد.

 

مدت زمان اعتبار مجوز کارگاه تولیدی

مدت اعتبار جواز تاسیس از تاریخ صدور آن ، تا 1 سال می باشد و پس از سپری شدن مدت مذکور با توجه به مقدار پیشرفت کار، می توان نسبت به تمدید آن اقدام نمود و چنانچه متقاضی اقدامی صورت ندهد ، جواز خود به خود فاقد اعتبار می گردد و باطل می شود. همچنین جواز تاسیس قابل واگذاری به غیر می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز کارگاه تولیدی

مدارک لازم برای دریافت مجوز تاسیس شرکتی شامل مدارک شناسایی و کارت پایان خدمت مدیرعامل و روزنامه حاوی آگهی تاسیس و اساسنامه و آخرین روز نامه حاوی جدیدترین تغییرات در رابطه با تمدید هیات مدیره شرکت.

نکته: اخذ جواز تاسیس :در هنگام دریافت جواز تاسیس شرکتی باید در نظر داشته باشید که موضوعی که برای آن تقاضای جواز داده اید، باید مرتبط با موضوع شرکت باشد.


نظرات




مطالب مرتبط